Mitt tävlingsår 2011, del 1

Här kommer första delen av mitt tävlingsår 2011, januari-maj. Hade bara ponnyerna den här tiden. Detta va även den tiden som gick bäst 2011 med ponnyerna :)

Januari
Hade inga tävlingar men träningarna började. Kelly hade väl precis börjat ridas i skritt och trav så hade bara Samona på träningarna. Hon va såklart skitpigg eftersom hon inte hoppat sen november så tog många träningar innan hon kunde överhuvudtaget börja tagga ner lite.

Februari
Första tävlingen va en LA i wisby där hon bara va helt stissig. Va pisstark så fick sätta på pelham vilket hon inte funkar så jättebra på inomhus. Så blev ganska orytmiskt och ett pet. Hade väl rätt bra tid annars. Va iaf jättemissnöjd med den rundan.

Helgen efter åkte vi till Vetlanda där det va -20 som varmast ungefär. Där hade vi två bra rundor och två ganska dåliga rundor. Felfria i LA med placering på Söndagen där hon verkligen landat och va superlugn och fin. Sen på fredagen va vi felfria i MsvB fas ett.



Mars
Efter Vetlanda blev det inte tävling igen förens i mitten på mars ungefär. Då va även Kelly med i LB, hade väl ett pet tror jag. Samona va placerad i LB och hade väl en halvbra runda i LA men rev två tror jag. Blev iaf uttagen till elitlaget trots att de va ekipage med på pappret bättre resultat den tävlingen.

Helgen efter den tävlingen va det elitomgång 1 i Södertörn. Hade även med Kelly då det fanns bra klasser både lördag och söndag. Började med LA på lördagen som en warm up där Kelly nollade och placerade sig, Samona rev två. Så med lite taktiksnack med Lisa och Zarah bestämde vi att Kelly skulle gå laget istället, som oxå gick i LA. Där gick hon in och nollade grundomgången vilket även Alida och Olivia gjorde vilket innebar omhoppning. Där va Kelly lite trött och jag red ganska slarvigt så fick 8fel. Laget slöt på 4fel och en ANDRA PLACERING efter djursholm. Inte alls dåligt :)

På söndagen va Kelly felfri och tvåa i LA, Samona rev sista men det va bed. c (då man bara plussar på tid när man river/stannar) så det räckte till en andraplacering. i MsvB hade vi två riktiga skitpet.

April
Va två tävlingar i April, den första i Wisby där Kelly va tvåa i LA och vann MsvB och Samona vann sin LA och två ned i MsvBn tror jag. Nästa tävling var i Havdhem där Kelly vann sin LA och Samona va trea i sin.

Maj
Utomhussäsongen kom igång och Gotland hade de två sista omgångarna i elitallsvenskan på Puser.
Kelly va placerad i alla sina starter(LA,MSVB,MSVB) och sen fick vi ett missförstånd i elitomg 2, LA+5 och jag ramlade av. Samona hade nåt eller nåra ned i varje klass(LA,MSVB,MSVB) sista Msvn va omg tre i eliten där hon verkligen va jättefin men vi rev två. Laget slöt väl total 5a i serien tror jag vilket är ganska mycket bättre än tidigare år.
 

Helgen efter gick båda MsvB i Wisby där Kelly va felfri och vann och Samona hade två riktigtriktigt riktiga skitpet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: