Dagens ridning

Ridit båda mina muppar idag. Ebba va ju såklart som en bomb efter drygt en veckas vila, fick longera henne i 20min först och de 20min bestod i princip bara av massa galopperande och bockande. Gick nämligen inte att få henne att gå lugnare..Sen när jag hoppat ut va det första hon gjorde att dra iväg och bocka, men sen va det färdigt bockat för dagen. Va bara hemskt pigg och på tårna, gjorde massa luftsprång och grejer. Hon va ju såklart hemsk olydig och bara kuta omkring ungefär, tog igenom henne så mycket de gick innan de blev mörkt. Va helst slut efter, hon hade nog kunnat gjort tre likadana pass till.. ;)

Sen va vi i ridhuset och då fick Otto sig en riktig genomkörare, massa lydnad och grejer. Han va väldigt fin och även om han la nån brall hit och dit så va det inte alls nå dumheter. Hoppade lite småhinder på typ 70-80cm sen bad jag Hanna höja till 110cm vilket visade sig bli 120 istället. Fick ingen jättebra känsla eller språng men vi har inte hoppat på ett tag så inte helt konstigt. Annars va han så grymt fin och kändes superfräsch så det va ju skönt. Förhoppningsvis är han lite lugnare imorgon i skogen än vad han varit senaste dagarna..
Hjälpte även lillen att hoppa sina ponnyer och det gick jättebra!



Imorgon ser planen ut som så att Ebba ska longeras med inspänning och Otto ridas ut lite lugnt.
Nu måste jag plocka av dagen röra i köket och äta mat, uppdaterar förmodligen mer senare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: