Hur dumt?

I nya TR för 2012 finns en rad olika bestämmelser för ryttarens kläder och hästens utrustning under tävling.

Bland annat får ett klädesplaggs logotype inte förekomma mer än en gång och inte vara större en tre kvadratcentimeter, alltså 3x1 centimeter. Samma sak gäller för hästens utrustning som voljlock och benskydd. På täcken får det inte finnas några märken överhuvudtaget. -
Tidningen Ridsport
 
Inga mer scapa schabrak, inte heller schockemöhle eller GG saker? Inga JW ridbyxor, equiline eller andra med loggor. Samma med eskadron skydd, veredus och andra skydd. 3x1cm är ju ingenting. Är ju många sadlar osv med större logotyper än det. Känns otroligt löjligt det här när det borde finnas betydligt viktigare saker att fixa!


Dessa ridbyxor kommer jag alltså inte få använda, inte heller benskydden, schabraket, hjälmen och inte heller västen antar jag. (Inte för att jag lär använda den men ändå) Sinnes så dåligt!!

Postat av: Mariah

Vad jag fattat så gäller det inte hoppning.

2011-12-23 @ 21:50:41
Postat av: Alida Strange

Ojj! det var inte bra!



Sv; jofan det kan jag! tack för den idén :D

2011-12-23 @ 22:20:18
URL: http://karlektillminahastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: