Mina mål

Eftersom att tanken med denna bloggen är att jag ska bli mer strukturerad, göra upp både tävlings och tränings planeringar och sätta kloka mål så tänkte jag att det är lika bra att börja på en gång!

Målet för 2011 var att med Ramazotti starta och bli stadiga med placeringar i 120 hoppningar. Att det skulle kännas enkelt, och helst sätta åtminstonde en nolla inför kval till 130.
Vi hann starta tre stycken 120-klasser. De två första var vi felfria i. Alltså kvalade till 130. Den tredje hade vi 4fel i. Vi va placerade(en vinst & en tredjeplac) i två. Målet var alltså väl uppfyllt.

Målet för 2012 - Att med Ramazotti fortsätta på samma linje som året innan där vi kvalat till 130. Rida 120 enkelt och med flyt, kunna rida i ett mer tidshoppningstempo och pressa oss båda lite till. Starta 130cm. Därefter beroende på hur han fungerar på den höjden sätter vi målen. Felfria och stadiga, kvala till 140cm.  

Långsiktigt mål(inte nödvändigtvis inom 2012) - Starta 140cm

Drömmål - Starta svår hoppning/145cm och så hade det ju varit jättekul med ett youngrider SM såklart.



Anledningen till att jag bara satt upp tävlingsmål med Ramazotti är att man vet ju aldrig hur hästsituationen kommer att förändras och se ut. Sen tycker jag att det är väldigt svårt att sätta upp ett par konkreta mål som faktiskt känns realistiska med Ebba. Därför blir det inga direkta tävlingsmål, att hon ska uppnå ett visst resultat osv. Utan vi kör på lite mer träningsmål eller vad man ska säga.   

Målet för 2011 med Ebba var främst att få henne ridbar, sedan att hon skulle gå framåt med ett stadigt stöd på bettet. Börja småhoppa lite och komma ut på tävlingar. 
Ebba tycker jag faktiskt uppfyllde målen på sätt o vis. Hon blev väldigt mycket trevligare att rida även om det är väldigt mycket jobb kvar. Hon kom fram till bettet precis som jag önskat och gick i stadig form större delen av passen. Hoppningen är väl det jag känner att de brustit lite i och jag önskar att jag tagit tag i problemet och åkt ut och tränat henne främst i det psykiska då hoppningen egentligen funkat över förväntan på hemmaplan. Sen har hon ju fått ställts åt sidan och underprioterats när jag inte haft tid och ork för alla hästar.

Målet för 2012 - Att få henne mer genomriden och lydig. Hitta knapparna i hoppningen. Få henne att fungera i tävlings och träningssituationer.  

Långsiktigt mål/drömmål - Blir lite ihop, det är väl faktiskt att sälja henne. Har ingen aning om när men förmodligen under nästa år då jag har lite andra planer som förmodligen inte kommer involvera Ebba.
Annars är det väl att starta 110cm hoppning ungefär. Hade varit kul att testa henne lite klokt i hoppningen, men vi skyndar långsamt med henne!


Postat av: Lovisa

Sv; Tack finfina Sara! Dina hästar ser ju också toppen ut! :) Ska absolut skriva upp mina mål, tänkte göra det vid nyår! :D <3

2011-12-26 @ 18:59:59
URL: http://livparidskola.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sv; Tack finfina Sara! Dina hästar ser ju också toppen ut! :) Ska absolut skriva upp mina mål, tänkte göra det vid nyår! :D <3

2011-12-26 @ 19:00:09
URL: http://livparidskola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: