OtEKniSk

Yes, som rubriken lyder förstår varken jag eller min lilla dator instruktionerna från Ronja och Sara, om hurvidare man får in en film i inlägget...
Så vi kör Hektor del 2 när jag har fått en lektion av dem istället.

Idag har jag bara varit ute och vandrat med ponnisarna. Dem är i fårössund över jul, så vi kör lite på halvfart nu.
Passar perfekt då både dem ocjh jag behöver ta det lite lugnt, inte för att jag ställer av dem helt.
Jag är lite anti att ställa av en tävlingshäst helt, enligt mina erfaranheter brukar det betyda problem när man ska sätta igång dem igen. Men mina får vila huvudet ett par veckor nu, chilla lite i skogen, gå långa promenader, ev bli longerade och när vi kommer tillbaka till staden kommer jag väl utnyttja skritten lite... Ingen träning i ridhus eller på ridbana på ett tag med andra ord. Tänkte börja med sån träning när jullovet är slut, vilket innebär att dem fått knappt en månads "vila" eller nervarvning.



Söta Max får stå för bilden, precis när han kom till sverige sensommaren 2010.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: