Presentation Alva

Mitt namn är då Alva Wallén Keller.
Bor igentligen på Fårö men eftersom att jag går på gymnasium i Visby, den stora staden här på gotland,
och det är för långt att pendla så hyr vi en liten etta där jag för tillfället bor.
Har för tillfället två d-ponnys, förhoppningsvid blir det lite ändring på hästfronten inom en snar framtid men mer om det kommer. Hästarna har vi uppstallade i ett av många stall som ligger på visby travet, granne med WRK (wisby ridklubb). 
 
Mer om pållarna nu då:

Hektor
Valack född 2000
Imp Holland

Hektor kom till mig för lite drygt två år sedan, direkt från Holland.
Då var han så mager och vanvårdad att vi trodde att han var en c-ponny, (han är maxad d-ponny 148cm).
Nu har vi båda utvecklats något enormt och även hunnit starta och vinna Msv B hoppning.
Tänkte berätta lite mer om våran resa imorgon.
Han är en MYCKET speciell fux herre som hoppar hur högt som helst och har lärt mig allt om ödmjukhet...


Msv B i sommras.

Maximus
Valack född 2001
Imp Tyskand

Kommer då inte ihåg Max stamtavla...
Maximus "Max" är en mrk brun d-ponny som kom direkt till mig från Tyskland för lite drygt ett år sedan.
En ganska känslig kille med mycket nerv i. Mer häst att rida än det ser ut som, det kan Ronja intyga.
Han är världens bussigaste häst som vekligen VILL göra rätt, tyvärr blir han lite spänd på tävling och då blir det lite svårt att koncentrera sig på hindren och inte allt runt om. Väldigt rolig häst att jobba med då han aldrig har en "dålig" dag. Tillsammans har vi tävlat upp till LA hoppning med vinster och placeringar.
Tyvärr har vi bara två felfria och lite för många med ett pet, så vi har inte startat Msv ännu men det kommer...
Max har verkligen lärt mig RIDA ända fram till hinder och även fått mig att värderna markarbetet mer, då han kräver mycket ridining för att det ska fungera. Men när han är lugn och avslappnad och jag rider ordentligt så hoppar han hur högt som helst. Kapaciteten finns definitivt där men han behöver ännu mer arbete för att det ska komma fram på tävling också, då allt verkligen måste stämma. Det känns liksom aldrig som att han tar i, även om man önskar att han kanske gjorde det så vi hade liite mer marginal...  Han är definitivt ingen ponny som det bara är att sitta upp och styra runt, utan han är väldigt beroende av sin ryttare och van vid att bli riden på "tyskt" vis, mellan skänkel och hand med extermt mycket kontroll. Något som inte alltid har varit så kul för mig men som jag lärt mig mycket på, speciellt det här med avståndsbedömningnen har han lärt mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: