Presentation: Sara

Eftersom dom två andra mupparna inte skrivit något får jag väl ta intiativet och börja skriva! Tänkte bara skriva lite kort om mig själv och sen om mina hästar. Är det något ni undrar så är det bara att fråga på!

Jag heter då alltså Sara Vilhelmsson, är 18år gammal, fyller 19 i februari! Bor som jag anatar ni vet eller annars förstått på Gotland, närmare bestämt i Ganthem som ligger några mil söder om Visby. Bor på en litenliten gård tillsammans med min pappa, Ville som han oftast kallas.(Annars Jocke/Joakim) och min storasyster Emma och lillasyster "Lillen" Hanna. För tillfället har vi sammanlagt 7st hästar, varav två är utlånade. (Sen åker min syster och hennes häst i början på nästa år så då blir de bara 4st hästar.) Tre av hästarna är iallfall mina, det är d-ponnyn Samona som vi lånat ut och så mina storisar Ramazotti "Otto" och Ebba. I stallet står oxå Lillens hästar som hon ärvt av mig och Emma, Svinto som va familjens första ponny och så Kenmare Lass "Kelly" min gamla c-ponny som jag tävlat upp till MSVA hoppning på. Och sist men inte minst, Emmas häst Apocalypse "Calle", men han står alltså inte här länge till.

Drar väl lite mer om mina hästar!

Ramazotti
Valack född 1998
e. Regazzoni ue. Schwadroneur


"Otto" köpte vi i september/oktober (2011) och hade då haft honom på prov sen typ mitten av juni. Han har lite muppigheter och idér för sig och är väldigt mycker humörshäst, på rätt humör är han bäst men är han sur så är de mindre kul! Egentligen är han världens snällaste, är mest bara väldigt osäker och måste hela tiden häva sig lite hela tiden. Har hunnit bli avbockad ett tiotal gånger redan tror jag, dock är han mest dum/busig i skogen, när det gäller så sköter han sig!(Hittils) Vad vi vet har han gått 110 hoppning och MSVB:3 dressyr innan, så han kan ju sina saker i dressyren vilket gör att det är väldigt roligt att sitta och trimma honom. Tänker man rätt förstår han oftast! I hoppningen har han det väldigt enkelt, även om det förstås varit lite att jobba på. Men han kan hoppa högt och långt utan att han lixom tar i. Hittils har vi tävlat 120 med vinster och placeringar. Tog silver på distriktsmästerskapet bland juniorerna och vann junior-KM. Ridit tre 120:s och då har vi nollat två av dem så är kvalade för 130cm. Han är stallets mysigaste häst, vill alltid stoppa hvudet i famnen och gosa en stund. Älskar att bli pussad på. Han är lite virrig och snabb i svängarna så man får passa sig lite, rätt som de är springer han över en eller någon annan ;) Målet med honom nästa år är att bara ut och tävla, utvecklas. Enda satta målet hittils är att vi ska bli stadiga i 130!



Ebba Brahe
Sto född 2003
e. Gold Mine xx ue. National Zenith xx (uee. Secreteriat xx)


Min första egna storhäst! Henne köpte vi i juli (2011) av några kompisar då dom varken hade tid eller ork att lägga ner det jobb hon krävde. Hade henne på prov lite över två månader först då hon haft rätt rejäl sadeltvång och vi ville va säkra på att jag redde ut det. Det har dock aldrig varit några direkta problem med det, har bara ramlat av en gång hittils faktiskt! Hon är jättemysig och har jättetrevligt huvud. Pigg och framåt, hoppar helt okej när hon vill men tror det kommer bli bättre med tiden och när hindrena blir lite större. Hon har vilat rätt mycket i höst då jag hade lite för mycker hästar, och nu efter vilan har hon blivit jättepigg och busig. Så nu är det en hel del bockandes och grejer! Hon är hemskt stoig, väldigt lik Kelly på det sättet. Det största problemet vi har nu är att hon är skitfin när man rider själv eller med hästar hon känner. Så fort man kommer ut på tävling blir hon först jättespänd och stressad för att sedan bara stänga av allting och då är hon inte alls särskilt rolig. Lösningen är ju förstås att åka ut så mycker man kan på både tävlingar och träningar tills det släpper, så det är vad som väntar nästa år. Hon är nog egentligen lite mer min typ av häst än Otto, iaf när man rider henne hemma.. Målet med henne inför 2012 är väl bara att det ska släppa på tävlingar, sen tar vi det från där. Tanken är väl att hon ska säljas såsmåningom för att finansiera en ny häst men vi får se hur de blir med det ;)



Somsagt, undrar ni något är det bara att fråga! Annars tycker jag ni kan bomba på med kommentarer om vad vi ska skriva om osv. Uppskattas alltid! Ska försöka få igång dom andra två att skriva så fort som möjligt oxå!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: