måndag

Bara ridit Otto idag, som va ett riktigt monster! Ramlade tillochmed av faktiskt! Va nog ganska exakt två månader sen sist jag ramlade av, vilket är ganska länge in Otto-land.. Då började han bocka på vägen och gick omkull så jag gjorde en fin kullerbytta ned i asfalten.. Idag va det något mindre dramatiskt som tur är.
Men gud vad han höll på, verkligen glad över att jag hade både brösta och martingal så jag kunde hålla i mig.. Annars, om man bortser från alla sånna dumheter så va han hemskt fin. Men så är det ju alltid, när han är som allra finast så rinner bägaren lätt över såattsäga och man ramlar av. ;) Vi kom upp i galopp en gång idag, och då kom vi ca fem steg innan han skickade av mig! Går inte att göra galoppfattningar eller knappt använda benen överhuvudtaget på honom just nu, bara smacka. Annars bockar han av en.. Om man bokstavligt talat lägger spöet på bogen får han rådamp. Så han är ju inte jätterolig justnu..  Ska försöka komma iväg till ridhus imorgon så jag kan galoppera honom klokt..


mupp-toto igår..

Sen skulle jag egentligen ridit Svinto oxå eftersom han va dum igår och bockade av kusinen. Men Ottos ridpass drog ut på tiden så det fick skjutas upp till imorn. Efter jag va klar med Otto åkte jag nämligen med och såg när Lillen hopptränade Kelly. Så grymt duktiga de är, hoppade oxer på runt 90cm idag!

Imorgon är planen att jag ska rida dom två svarta odjuren, alltså Svinto och Otto. Klippa iallafall en häst, men allra helst två eller tillochmed tre. Sen dom vardagliga sysslorna såklart. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: