Ännu tröttare tjej!

Idag red vi som sagt fuxpojkarna in till ridhuset och hoppade lite. På vägen dit skötte sig Castro helt okej, imellanåt riktigt fin i munnen och han gick förbi slakteriet utan större problem.

När vi kom in i ridhuset så hängde han i munnen rätt mycket till e början, men efter ett tag släppte han efter och blev helt okej i munnen. Idag var han riktigt fin till hinderna, helt okej över, men blev lite stark efter, inte mycket men han stelnade till lite och tog tag i bettet. Men han blev aldrig arg.

Hoppade oxern på kanske 1.30m och räcket på 1.40m, och ja han tar ju inte i för att komma över precis. Avslutade med att hoppa något språng på 1-1.10m när vattenmattan låg under vilket han inte brydde sig speciellt mycket om. :)

Så dagens test gick väl helt okej, det kunde ha gått bättre, men jag är ändå nöjd med min pojk!




När jag var klar med Castro så tog jag några språng på Curt, men inte många eftersom han skall hoppas imorgon också. :)

Kan ju säga att det var en enorm skillnad att gå från Castro till Curt, 1.70m till 1.40m. Men jag kände avstånden perfekt hela tiden så det gick okej trots omställningen. ;)

Hoppade Curt upp till 1m på oxern och 1.10m på räcket vilket han gjorde finfint!




Sen var det bara att rida hem igen. På denna väg ville då inte Castro gå förbi slakteriet, men tur var så hade vi ju trygga Curt med oss. ;) Hehe

När vi kom tillbaka till stallet så gick fadern och modern en liten promenad med Stina. :)


Sen åkte jag vidare till Alvas hästar, tog en liten skrittur på Lillen tillsammans med Ebba i skogen. Hektor hann jag tyvärr inte med.

Vid 6 var det årsmöte, som Sara sa så åkte vi bara dit, hämtade priser, tog en bulle var och åkte hem och åt. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: