Dagens resultat

Är fortfarande helt lycklig efter dagen, sen har det väl inte varit något negativt att ha familjen Håkansson på besök! Mycket mysig kväll :) Dom åkte iaf nyss, och då gick jag ut och nattade hästarna med kraftfoder och lite extra hö, då de fick komma in redan klockan 5 och få sin kvällsmat så fick de lite extra nu så de har lite att tugga på inatt! Passade även på att smörja in Ottos mugg och sätta på backontrack och byta vatten och pussa lite på dom fina :) Så himla mysigt att va ute hos hästarna på kvällen när de fått lugna ner sig lite, dvs inte direkt när de kommit in då de är lite uppjagade osv :)

Men iaaaaaf, dagens resultat lite mer detaljerat!

Ramazotti
120 bed A:0 

Började dåligt med att jag inte hann hoppa fram ordentligt, va nämligen så att de blev nå knas med tiden/klockan någonstans så helt plötsligt hade vi bara tre minuter tills klassen skulle börja och då hade vi inte tagit ett språng ännu! Hade dock värmt igång honom innan men ah, inte jättekul. Sen va han dessutom jätteseg och svarade inte alls fram för skänkeln, trång framhoppning med många som skulle hoppa fram samtidigt. Blev kaos därinne! Inne på banan va han egentligen rätt fin, men fortfarande alledels för seg och jag fick inte alls fram honom.. På hindrena va han fin, jag som klantade till mig på treans hinder, ett maxat räcke med gröna bommar. Såg inte alls något avstånd och dök då ner på halsen, så där rev vi. Sen till femman, då skulle jag ha fram honom, - vilket inte gick som var tänkt och de blev lite kaos och vi kom helt fel.. Efter det kvicknade han till lite och resten av rundan va helt okej! Kombinationen va ganska lång så vi fick gasa på ordentligt så det blev nästan lite kort istället, men då va jag duktig och rätade på mig så va det inga problem(hehe).
4 fel

125 bed A:1a
Här var han mycket finare och vaknare, redan på framhoppningen men framförallt inne på banan!
Själva rundan va faktiskt rätt bra tycker jag, det enda som jag skulle velat ändra på är att jag blev väldigt dragandes till fjärde hindret, som va samma räcke jag rev i klassen innan. Dock va jag duktigare här och satt kvar där jag skulle så då vart det inga problem egentligen. Sedan var kombinationen typ ännu längre i denna klass så vi fick lite långt, va kortare anridning så vi fick inte riktigt upp galoppen ur svängen. Annars va allt typ bra :) Blev alltså en felfri ritt som räckte till en vinst! (Hade lite "tur" med dom andras otur) ;)
0 fel VINST

Så det här var ju en riktigt rolig dag och början på en förhoppningsvis lika rolig säsong!
125cm kändes ju inte alls svårt, nu vill jag bara hoppa lite svårare 120-125 rundor innan vi tar steget upp på 130!

SE SÅ SÖTA! Kärlek vid första ögonkastet :')



Imorgon blir de ponnytävling hela dagen, först ska Lillen tävla båda sina sen ska jag även jobba. Förmodligen får båda hästarna vila, tvek om jag hinner rida efteråt. Hoppas kan man ju! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: