Dålig dag

Mindre glad tjej här, denna dagen har varit jävligt kass. Kändes verkligen så redan imorse, ni vet sådär att man verkligen känner på sig att allt kommer gå åt helvete så man kan lika gärna ligga kvar i sängen! 
Iaf så är båda hästarna rida, ska bara ut och fixa färdigt stallet och ta in. De fick eftermiddagshö väldigt sent så de får komma in runt åtta.

Iaf, dagens ridning:
Började med att rida Otto, som faktiskt va väldigt fin. Han va pigg, och ganska stark men det ser jag ändå som ganska positivt. Tänkte inte rida så hårt för han ska gå dressyrlektion imorgon och sen ev hoppa på kvällen om det inte löser sig på bättre sätt. Skulle iaf avsluta med att rida serpentinbågar i galopp med byten och verkligen fokusera på att ha honom på yttertygeln, vilket ibörjan gick väldigt fint. Sen slarvade han lite och bytte in riktigt rent, så då skulle jag lägga en volt varav han blir sur och hoppar rakt upp i luften och bockar åt andra hållet och tvärnitar framför staketet så jag flööög av haha. Slog mig väl inte egentligen men fick snö överallt. Aja, va bara att hoppa upp igen och göra om det. Efter en stund drog han iväg och bockade som en idiot, tappade både tyglarna och stigbyglarna så va väl ren tur att jag satt kvar haha. Efter det va han fin och skötte sig iaf. ;) 

Sen skulle jag rida Ebba, som var minst sagt jätteskum. Redan från första steget tyckte jag att de var något som kändes knas. Sen höll hon på och slängde sig åt alla håll och kanter, bockade och sparkade. Stannade och vägrade gå, drog iväg. Backade i 180, stod och sparkade med frambenen och ja allt möjligt. Ingen aning om vad som va fel, hade på ett "nytt" bett vilket hon brukar kunna ha lite åsikter om, dock kändes det inte som att det var därför för hon va inte ett dugg tjafsig i munnen. Sen va det väldigt mörkt vilket såklart kan göra att dom blir lite spooky, men det känns inte heller som att de va det, samma sak med att hon vilade igår för då brukar hon inte kännas sådär. Red iaf inte alls länge, utan gav mig såfort hon kunde trava lite halvnormalt. Kände och klämde överallt men hittade inte konstigheter, dock är hon ganska spänd i ryggen och vi ska kolla igenom henne hos kiropraktor eller något. Satte iaf på henne ett till täcke och släppte ut henne, hon är ju väldigt frusen av sig så det gället ju att hålla henne varm så hon inte står och får massa spänningar, vet inte om det kan vara det som va problemet? Ska iaf känna lite på henne imorn, känns hon konstig får jag longera henne och se lite. Skippar iaf hoppträningen imorn med henne. 

Känner mig iaf lite nere nu, alltid är det ju något.. Tur att Otto ändå va hemskt fin, han tål väl inte att vila i det skicket han är nu, sen får man va lite försiktig med att sätta press på honom haha. Inget nytt ;) 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: