Det där med planer..

Blev inte av att klippa Svinto, Lillen kom hem så himla sent och det va svinkallt så orkade inte.
Lillen va iaf duktig och va ute och rörde lite på Kelly, så de va ju bra. Känns så himla skönt när alla hästar är motionerade haha, sen att vi bara har fyra justnu är ju en annan sak ;)

Red iaf Ebba, orkade inte fixa hennes träns så red hennes på Ottos hemmaträns, utan nosgrimma och stång som jag hade lindat med vulktejp förut idag och som Ebba lyckade bita av eller något. Va iaf knappt någon tejp kvar efter haha.
Hon va ett riktigt litet monster idag, alltså dessa jävla ston! Huuuuh. Va verkligen tredje världskriget eller något liknande.. Först va hon jätteknäpp, men efter ett tag och typ en miljon skritt-trav övergångar blev hon fin. I början av galoppen va hon hemsk och bara försökte sticka, studsade omkring och va riktigt dryg.
Tillslut släppte hon och blev skitfin i högergaloppen, men sen vänstern va nog det värsta jag varit med om. Tillslut blev den lite halvbra och då fick det räcka, travade av lääänge och då va hon mycket fin!
Red över en timme och efteråt va vi båda rätt trötta haha. Ungefär 90% av detta pass va väl bråk..
Skrämmande hur jävla lik Kelly hon är ibland, just i hemmaridningen. Pissmärr!
 
Sen hade hon förresten nån slags bubbla på halsen när jag tog in henne från hagen, vet inte vad som hänt? Tänkte inte så mycket på det förens efter jag ridit när den svullnat upp rätt mycket, kände mig lite elak haha. Kan ha varit därför hon va så hemsk i vänstervarvet för den satt på högra sidan så de kan väl ha stramat eller något. Stackars liten:) Vet inte om Otto käkat på henne eller om hon slagit sig/blivit sparkad, såg lite ut som på Samona när Castro försökte äta upp henne förrförra året. Fast mycket mindre då. Får hålla lite koll på det, men någon som vet vad det kan vara? Tog på kylgel för de gjorde vi på Samona när hon hade så.  


Ni får en bild från igår som jag redan lagt upp för datan är så seg. Heh..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: