Ebba igår

Hihi, pappa fotade lite igår när jag red Ebba i snön. Blev iaf nåra bra.
Sen, snyggare än så här kan man väl inte va? Tre par mjukisbyxor, under det ridbyxor+långkallingar och mina älskade stalluggs!

Sen så provade jag jaktstång(jaktkandar/kimblewick) oxå eftersom hon är så jävla stark och bara skjuter iväg, hon blev rejält arg när jar kunde hålla henna kan jag lova haha. Och bara för att förtydliga; jag försöker inte hitta några genvägar med att sätta på ett skarpare bett utan vi håller ju på att jobbar lydnad och så varje ridpass. Men den här hästen har mycket egna idéer och gör gärna bara som hon vill så fram tills jag fått lite pli på henne tycker jag att hon kan få ha något lite skarpare, främst i hoppningen då jag inte hinner med att få tillbaka henne och då blir det kaos. :)

Hon funkade iaf tillslut rätt bra på bettet, ibörjan va det himla mycket protester, men på slutet kopplade hon av och började jobba. Men tror inte det är något jag kommer fortsätta rida på utan kommer fortsätta leta. Lite intresserad av att testa ett fullcheekbett bla. Men får ju testa alla bett vi har hemma till att börja med och se ifall nåt funkar :)




Sen så måste jag bara säga att jag vill ha ett oranget schabrak till luvan, så himla snyggt på på bruna hästar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: