En helt okej dag.

Åkte först till stallet vid 10(?). Red först en liten kort sväng på Castro i "skogen", hade då Dyon tränset med Stinas bett+ utan nosgrimma, men han hängde sig bara i handen och jobbade inte alls så bra som han kan göra...

Så det var bara att gå tillbaka till stallet och än en gång nyta utrustning. Bytte till Stinas träns med samma bett som tidigare, drog mig iväg till ridbanan för ett litet test. Denna tur gick han mycket bättre och hängde inte alls lika mycket i handen, i mellanåt så hängde han lite men inte mycket.

Så tyvärr verkar det som att han inte tycker om det breda nackstycket eller något. Så jag har köpt detta träns helt i onödan. Suck för den hästen!

Jag får helt enkelt spara det till min nästa storhäst, när nu den kommer. ;) haha


(du är ju bara för underbart konstig ibland)


Idag blev Curt enbart motionerad utav Kalle, en liten skrittur på ridbanan medans jag red Castro. Curt klagar nog inte över detta pass. ;)

Mamma gick även en liten promenad med Stina idag. Och efter promenaden så såg vi hennes bebis röra på sig i magen för första gången, ganska coolt faktiskt! :D


(Kalle och Curtan)

Sen vid 2 åkte jag till Traume och klippte Olivias häst. En timmes klippning+en timmes prat ungefär. ;) Man träffas ju tyvärr inte så ofta längre.

När jag var klar där ute så åkte jag och hämtade mamma hemma och sen vidare till Alvas små ponnys. Eftersom Alva har lämnat en sadel hemma fast ingen sadelgjord så får jag rida barbacka, eller hon sa att det skulle finnas någon någonstans, men let's face it jag orkade inte leta.

Iaf så gick vi upp till ridhuset med båda samtidigt, mamma gick med en medans jag red en. Båda två gick väldigt bra idag, Hektor var lite små lat ibland men i största delen av passet gick han fint. Fick även beröm av en dressyrdomare som sa att jag red honom i väldigt fin form, vilket gjorde mig lite glad. Men ja han är ju jävligt snygg när han går i form!

Lillen gick till och med lite bättre idag än igår. Men han galopperar då hellre än travar. Så bara för det fick han mycket travjobb idag, vilket han gjorde finfint. Han orkar inte riktigt hålla formen på lite mindre volter, men han gör sitt bästa hela tiden, det finns mycket kapacitet i den lille, bara han får mer muskler och ork så kommer han bli en riktig stjärna. :)



Imorgon skall jag försöka få in mina två till ridhuset och hoppa dom lite, men ja om det tänker fortsätta snöa såhär mycket så vet jag inte riktigt om jag har så stor lust med en långritt. ;)

Sen är planen att rida en liten skogstur på Lillen tillsammans med Ebba och jag tror nog att Hektor får en dag till i ridhuset, sist jag red honom i skogen så hamnade jag på backen. Haha

På kvällen blir det date med Sara på WRKs årsmöte, fika lite, lyssna på massa som man inte alls är speciellt intresserad av, hämta två guld och sen hem och slappa framför tven. ;)

Ja så ser min dag ut imorgon. ;)

Postat av: Anonym

Man kan inte annat än älska ditt engagemang

2012-02-18 @ 22:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: