Fina hästar!

Mina hästar är riktigtriktigt fina justnu, just sayin' ;)

Ebba fick bara gå lite lugnt och lätt, massa basic stuff mest. Hon kändes fin, lite jobbig i vänstervarvet men väldigt fin i högern. Målet va att ha henne positiv och framme för skänkeln utan att hon bara rusar iväg.

Sen trimmade jag Otto lite mer ordentligt och avslutade med att galoppera honom i lite högre tempo några varv.
Han kändes iaf fin och det är mycket som lossnat senaste dagarna, tex så va det mycket lättare att ha honom rak även när jag red en bit innanför spåret än igår bara. Han har varit så himla positiv senaste passen och de känns verkligen stor skillnad nu när jag börjat rida honom ordentligt i princip varje dag och dessutom plockat bort stor del av kraftfodret. Går lixom att säga till honom när han går och maskar utan att riskera att man flyger av haha, kan sätta lite press på honom utan att han blir helt knäpp! Treeeeevligt :)

Måste bara säga för 1284568 ggn hur sinnes jävla tävlingssugen jag är asså! Känner mig sjukt redo att utvecklas det här året heh :)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: