Friday

Inte alls mått särskilt bra idag så har faktiskt varit hemma idag, och har inte gjort många knop eller vad man ska säga. Har iaf longerat Ebba och fixat stallet, och nu är jag inne igen och är helt slut och mår inte jättebra! Men nog med gnäll :)

Ebba var först helt hysterisk när jag började longera, kutade runt i 180 och va helt uppstressad. Stod bara och ptrooade och väntade ut henne, tillslut slappnade hon av och blev riktigt fin i traven. Sen i galoppen vart hon lite tjurig och gjorde lite allt möjligt, slutade iaf med att hon drog omkull. Efter det blev hon lite spänd igen, i både trav och galopp. På slutet var hon hyffsat fin och faktiskt ganska lugn igen så det var väl positivt iaf. Tänkte rida henne och känna hur hon känns, förhoppningsvis åker vi till hovslagaren inom närmsta dagarna och då är tanken att hon ska kännas och klämmas igenom lite oxå. En teori jag har är att vi hamnade ju i en rejäl fight hon och jag i Måndags, och även om det passet slutade hyffsat bra så är hon ju i allra högsta grad ett sto, en riktig pissmärr ibland faktiskt. Så kan ha vart därför hon va helt konstig i tisdag? Återstår att se hur hon känns imorn. Men idag va hon himla mysig och go att hålla på med iaf så de kändes som hon förlåtit mig lite ;)



NU tycker jag ni ska bomba på med massa kommentarer med allt mellan himmel och jord, tips på inlägg, frågor eller vadsom. Bloggen är ju riktigt tråkig justnu så ska försöka komma med något roligt! :D


Postat av: Annie

Vilka är era favorit märken ?

Och vilka är era favorit hästgrejer som ni inte kan klara er utan ?

2012-02-10 @ 20:46:35
URL: http://karroannie.blogg.se/
Postat av: Annie

Glömdefråga ;)

Ska köpa träns men vet inte vad jag ska köpa...

Har ni nått träns tips ?

2012-02-10 @ 20:51:15
URL: http://karroannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: