Fuxarna.

Åkte ut vid kanske 12(?) till djuren. Började med att tömköra Castro. Till en början var han väldigt lat och tänkte minsann inte gå framåt. Så jag fick bryta av en liten pinne och stå och slå mig själv med den och då blev det ett jävla krut i baken. Lite bock, lite tvärvändningar, lite stön och lite annat fint.

Men sen efter ett tag lugnade han ner sig och gick riktigt fint, han börjar verkligen få en riktigt fin hals nu, inte lika spinkig som den varit förut. :)




Efter Castro fixade jag allt i stallet och när jag var klar med allt så tog jag en liten skrittur på den tjocke fete hungrige Nors Stella Nova. ;)




När jag var klar med den lilla tjocka så åkte jag hem en stund, sen när mamma kom hem så åkte vi ut till djuren igen.

Vi tog en tur på Curt och Castro på ängen. Castro fick sig en liten genomkörare i dressyr, eller rättare sagt båda två fick väl det, Curt uppskattade det mycket mindre än Castro. ;)

Castro var ganska seg i munnen, och hängde sig fast i vänstertygeln, men efter mycket galopp och mycket mjukgörande så blev han helt okej, men inte så fin som jag vet att han kan vara. ;)

Vet inte om det är bettet han inte riktigt trivs på, eller vad det kan vara, skall prova Stinas bett imorgon och sen på Fredag så skall han få gå på sitt tävlingsbett och utan nosgrimma, då blir han nog lycklig igen. ;)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: