Fy fan för den här dagen.

När jag kom tillbaka från min tur på Curt och Stina, Stina som handhäst, så börjar Stina trycka sig mot mig och Curt.

Sen när vi kommer in i stallet så fortsätter hon att bete sig jätte konstigt, hon går inte dit jag ber henne och hon skulle bara ut, typ.

Tillslut så får jag iaf in henne i boxen, men det första hon gör är att lägga sig ner. PANIK!

Jag var själv i stallet och min mobil hade 9% batteri, men jag får iaf upp Stina och går ut med henne och Curt samtidigt som jag försöker få tag på mamma, men självklart svarar hon inte, så jag går upp med båda hästarna till huset, och som tur var så var Johan hemma, och han ringer till veterinären. Men självklart svarar inte en enda veterinär.

Men jag får tag på pappa och han kommer efter ett litet tag bara.

Så fort man stod still med Stina så skulle hon vräka sig över mig och Curt, eller lägga sig ner. Men magen kurrade och hon bajsade hela tre gånger, hon hade inte heller feber och var inte ett dugg svettig, varm eller flåsig, utan hon ville bara ligga ner.

Tillslut så får iaf pappa tag på kliniken, men eftersom de inte har någon bil så fick han åka och hämta dom.

Medans vi väntar på dom så tar jag in Stina i boxen, och då lägger hon sig självklart ner, men inte rullar utan ligger mest "som vanligt", men ett litet tag så låg hon helt ner på sidan.

Ett tag trodde vi att hon skulle kasta fölet, men hon krystade inte något när hon låg ner.

Men iaf så kom veterinären och kollade henne och då kunde de inte känna någonting i tarmen, men de kan tydligen bara känna 40% av tarmen så det kunde vara något längre fram.

Men iaf så trodde dom att det var fostret som trykte på tarmen så att hon fick ont. Jävla monsterbebis hon har i magen alltså, precis som jag misstänkt. ;)

Men hon fick iaf lite lugnande  och krampborttagande(?), och efter det så blev hon mycket bättre och la sig inte ner något mer. Men hon skall iaf inte få någon mat förens vid 20-20.30, vilket hon blev otroligt arg över när alla andra hästar fick sin mat. ;)

Usch vad den där hästen skall göra en orolig hela tiden...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: