Gammeltanten som pratar.

Igår var som sagt en ganska fullspäckad dag för mig, eller iaf fullspäckad för att vara en dag i mitt liv. ;)

Först åkte jag ut och red en tur på Obelix tillsammans med Julia. Red en sväng i ridhuset. Som vanligt skötte han sig som en liten prins. Han blir bara finare och finare hela tiden. :)





Efter Obelix var det farväl till min gamla plasttand och hej till min nya löstand. Känner mig otroligt gammal-19år och redan med löständer. ;) Haha Men det gick bra med utdragningen, den enda som kändes var när man fick betövingen, själva utdragningen kändes inte utan det var mest ljudet som var väldigt obehagligt, knakade och knastrade fint. ;)

Men eftesom jag har fått en "skena" som sitter i gomen där tanden är fastsatt så lespar jag fint när jag pratar och sen kan man inte riktigt låta bli att "leka" lite med den hela tiden, tur att jag mest sitter hemma själv. ;)

Men iaf så skall jag leva med denna skena i ca 6 månader nu.


När jag kom hem från tandläkaren så drog jag och mamma ut till hästarna med en gång (det var det här med att ta det lugnt ja...).

Jag började med att ta en tur på Castro på en äng. Han var väl inte jätte rolig igår, i högergaloppen var han mjuk och fin och jobbade bra, men i vänster varv var han lite stel och jobbig. Han har väl börjat sätta lite muskler på sista tiden när han jobbat så himla mjuk och bra, så det börjar väl ta emot lite nu kanske, men det enda man kan göra är att jobba förbi det. :)




Medans jag red Castro så red mamma Curt till Rävhagen. När jag var klar med allt hos Castro så tog jag bilen dit, och sen hoppade lektion för Ninna på Lillemannen.

Han skötte sig verkligen hur bra som helst igår, sög tag i hindren samtidigt som han lyssnade på mig till 110%. Sen fick vi oss ett gott skratt när han bockade runt med mig, han gjorde lite seriebockar, väldigt små och töntiga, han är ju för söt den där lilla ponnyn ibland, synd att inte mamma hade med sig kameran.




Sen var det direkt ut till Traume och rida lektion på Malena medans mamma red hem Curt igen. :) Idag var det bomarbete som stog på schemat. Hon har verkligen blivit hur fin som helst i traven och jobbar på fint och löst hela tiden, men i galoppen har hon fortfarande väldigt svårt, men det käns som att det blir lite bättre och hon försöker iaf göra rätt hela tiden. Duktig bebis! :)



Idag blir det bara ridning av en häst, skall rida en tur i skogen tillsammans med modern min sen när hon slutat. :) Och sen blir det en liten promenad med Stina också. :)

Hörs mer sen. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: