Guld värt

Lillen är bara för underbar ibland!
Trots första träningen i nytt ridhus var han helt fantastiskt och riktigt glänste. Ärlig på hinder och riktigt hoppade mig ur sadeln ett flertal språng! Helt galet vad han öppnar upp bak när piloten sköter sig och gör rätt. Hoppas att bäste Vilhelmsson som var med på samma träning med tottsson fick någonting på film. Slutade med en bana på drygt 1m, vilket lillen lätt lekte runt, gäller bara för mig att hänga med i sprången... Är riktigt taggad på att komma igång ordentligt med den ponnyn nu, tror enormt mycket på honom faktiskt.
Fick hjälp av bäste Håkansson med motionen av dem andra två eftersom att jag inte direkt varit på topp idag. Bägge trimmades i ridhuset, jag red fram Max medan hon red Hektor, sen bytte vi. Jag fortsatte med Hektor och hon red igenom Max. Hektor var mjuk och fin i munnen men lite små lat och omotiverad, det har blivit alldeles för mycket ridhus för honom på sistone eftersom att det inte ha gått att rida ut... Han är annars en häst som helst inte ska gå i ridhus med än en eller två dagar i veckan då han tycker att det är så otroligt tråkigt. Max var lite spänd och stel men släppte igenom fint i slutet, det märks så otroligt stor skillnad när han slappnar av, gångarterna bli 100 gånger bättre osv. Men lätt är det inte... Tog mig och Ronja över en timme innan han gav efter idag men sen var han helt fantastisk.
Imorgon hoppas jag att febern är borta och att det går att rida ut någonstans.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: