Hästarna idag.

Blev faktiskt att jag inte hann med att rida Stina idag, men 5 hästar fick mortion iaf. :)


Malena: Rad dressyr+bomarbete i ridhuset. Hon var riktigt fin och jobbade med mig hela tiden. fast vid de tillfällena då hon gick riktigt fint och var riktigt rund och avslappnad så glömde hon lyfta på fötterna över bomarna, men hallå man kan ju inte komma ihåg allt. ;) haha




Castro: Började med att rida galoppjobb på ängen, men efter ett tag så flippade han ut totalt, galopperade endast uppåt och inte framåt,  efter att försökt få honom i 20 min att tagga ner lite så gav jag upp, han var dyngsur av svett och allt snurrade bara runt i huvudet på honom. Men på vägen hem så tog jag en tur på ridbanan och då gick han normalt iaf, han pallade inte med ett hårdpass idag bara. Alla har vi sånna dagar. ;)




Cortino: Tänkte ta samma jobb som på Castro, men även denna ponny var dryg idag så även han fick sig ett pass på banan, och efter ett tag gav han upp och blev riktigt fin, men ja det tog sitt lilla tag. ;)




Hektor: Red honom barbacka i ridhuset (eftersom Alva har dragit iväg med sadelgjordarna, hehe). Till en början var han litelite lat, men när han kommit igång lite så blev han riktigt fin. Tog inget långt pass, och eftersom det var 20st andra i lilla ridhuset samtidigt så blev det mest runt runt, men lite fick han nog jobba iaf. ;)




Lillen: Red även honom barbacka i ridhuset, vilket var en helt ny upplevelse, han är så liten och späd så man har knappt något mellan benen, så man får verkligen se till att knipa annars hamnar man på marken. Jag är ju van med mina feta djur. Haha ;)

Men iaf så är ju den där hästen helt underbar. Man har ingenting i handen samtidigt som han är väldigt framåt för skänklarna. Även hans galopp är helt underbar, stor och rund och balanserad. Man sitter där uppe och njuter helt enkelt. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: