Hopp-onsdag

Idag har båda hästarna fått gå hopplektion vilket gick rätt bra på båda faktiskt, måste säga att hästarna, framförallt Otto, är skitfina justnu! Ebba har jag ju ungefär en miljon saker att jobba på men det har redan hänt en hel del, främst på den psykiska biten vilket ändå är den viktigaste enligt mig. Nu när det börjat släppa där kan vi börja ta tag i det lite mer fysiska!

Otto gick lektionen på skolan imorse, va fruset och stenhårt i ridhuset så vi hoppade bara massa småhinder och tränade lydnad och lite sits och inverkan. Han var iaf jättepigg och fin, även fast det var lågt, och det kändes bra. Han blir bara mer och mer ridbar, så nu börjar jag kunna få ihop honom utan att han dör och han ligger faktiskt på lite mot hindrena stundtals. Kan knappt beskriva hur taggad jag är inför denna tävlingssäsong haha, galet!

Ebba gick lektion för Hillevi och det va lydnad även här. Hoppade lite krumelurer hit och dit men det genomgående va att vi skulle ut i varenda hörn, även där det inte va några hörn ;) Det gick väl inte helt klockrent på Ebba, hon hade en hel del åsikter och blev lite småarg men det släppte någerlunda tillslut. Fick en hel del bra språng men ännu mer lite sämre språng för hon va så himla pigg och lyssnade väldigt dåligt och jag är lite för seg. Men vissa språng där jag verkligen hann bli klar va hon jättefin! Nu va hon ju extra pigg och spänd, har lixom bara longerat henne några gånger sen förra tävlingen så får ju helt enkelt skylla mig själv..



Imorgon ser det som så ut att båda ska med till ridhuset på kvällen, slutar sent annars hade jag nog försökt rida ut nån iallafall. Men men. Ska även hoppa några språng på Svinto eftersom han blivit lite fjantig och behöver en liten ego-boost eller hur man ska säga, inse att han kan hehe. Om det inte är hårt tänkte jag även låta Otto ta några lite högre språng eftersom han ska tävla nästa helg, Ebba ska jobbas massa lydnad och lösgörande om hon inte är alltför trött efter idag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: