igår

Red två hästar och longerade en.. Tyvärr va det bara en av mina, Otto, som gick hopplektion.
Dom andra två va ridskolehästar från Suderbys ridskola som jag fick träna dels longering och sen prova på att göra typ ett ridprov. Allt ingår i kursen Arbete med häst som oxå kan ses som en förberedelse till hästskötarexamen. Både ridningen och longeringen gick helt okej, även knoppningen, bandageringen och visa häst för hand som vi fick göra förra veckan gick hyfsat bra.

Men Otto gick alltså hopplektion, dock va det mest bommar och småhinder eftersom det fortfarande är väldans hårt. Han var faktiskt riktigt fin, har alltid haft svårt med bommar med honom då han mest brukar bli arg på dom. Men denna dag var han så harmonisk och fin så, hade nog varit en perfekt träning om det inte varit så att han fått säkert en liter havre imorse, av misstag. Detta resulterade att han helt plötsligt flippade ur och bockade av mig mitt i lektionen haha. Gris! Hoppade upp, han bockade omkring lite men lät mig snällt nog sitta kvar, läxade upp honom litegranna och sen va han en ängel resten av lektionen igen :)
Jag är helt 100 på att det va havren som fick honom att flippa, han har inte fått havre på ett bra tag och sen en krubba full med havre, ganska logiskt att han blir knäpp igen..

Ebba fick vila för jag kom inte hem förens efter fem och då mådde jag mer eller mindre skit. Somnade rätt tidigt och sov faktiskt iprincip hela natten, vaknade bara en gång vad jag kommer ihåg, vilket är ovanligt lite för mig.

Nu ligger jag hemma med feber och äckelont i halsen och mys. Är dessutom väldigt stel och öm efter min lilla vurpa igår, ett tecken på att jag börjar bli för gammal för att trilla av? ;)



BTW så är Alvin i Vetlanda och tävlar så förvänta er ingen superuppdatering av henne ihelgen..Hehe ;)

Postat av: Emma

Tar du studenten i sommar? Kommer du bli klar med gymnasiet? Vill du plugga vidare? Till vad?

2012-02-16 @ 14:39:01
Postat av: Jullaaan

Min fina prins

2012-02-17 @ 15:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: