Ingen bra form.

Tävling imorgon för min och Castros del, men jag kan ju inte riktigt påstå att vi är i bra form. Idag var han ett riktigt jävla as, ursäkta språket, men seriöst, han var inte rolig.

Red först en tur i skogen och då skötte han sig helt okej till en börjen, fin i munnen och jobbade bra i stort sett hela tiden.

Men sen efter ett tag så blev han sur och efter det så tänkte han minsann inte ge sig, han stod och studsade och skrapade och kunde inte gå framåt, ni vet sådär rolig dom min häst kan vara.

Lät han skritta på långa tyglar ett tag och gick sen till ridbanan istället, till en början var han helt okej, men sen började han bråka igen.

Han kunde inte ta ett steg framåt, utan skulle bara backa, studsa, ställa sig rakt upp på bakbenen. Vid de få tillfällen jag fick han att gå framåt på långsidorna så gjorde han ett jätte skutt så jag tappade tyglarna varje gång och sen drog han iväg i sken för att sen stå och studsa och inte ta ett steg framåt igen. Jag var 100% beredd på att han skulle göra sina skutt rakt upp i luften, men ändå kunde jag inte hålla kvar tyglarna, han har en jävla teknik!

Men efter ett långt tag bråkandes så gav han sig, och när han kunde galoppera avslappnat ett varv åt båda hållen så avslutade jag honom med massa beröm.

Men ja det känns ju bra tills imorgon, eller??




Men iaf så blir det att rida en sväng på honom imorgonbitti innan tävlingen, så jag kan checka av hur han känns och om jag skall vara med eller inte, tar kanske till och med fram ett litet hinder för att testa ytterligare lite. Inte så kul att komma till tävlingen med en häst som enbart bråkar, han blir ju lite farlig när han håller på också eftersom han har noll koll på vad han gör, han stänger ner verksamheten i hjärnan totalt.  Knäpphäst!





Mamma red Curt idag!

Sen har jag även ridit på Malena, hon däremot gick mycket bättre än Castro. Hoppade några skutt vilket hon gjorde bra, dock blev det endel bock efter när jag kom på i galopp, det blev lite FÖR roligt ett tag. Haha Men hon lyssnar bara bättre och bättre, och som jag sa sist, traven är hon riktigt fin i nu! :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: