Ni underbara!

Först ut idag blev Castro, han fick gå ett litet "galoppjobb" på stora ängen. Galopperade 4 varv totalt. Han skötte sig fin fint och var mjuk i munnen hela passet. Duktiga hästen min. :)




När Castro var klar så gick jag en liten promenad med Stina. Myspysigt värre!


(bilden är från första turen utomhus efter olyckan, lyckades komma 20m utanför stallet med hjälp av 3 personer, finaste ponnyn! )


Efter Stina åkte jag hem och hämtade mor min och sen vidare ut till stallet igen.

Medans modern min mockade så red jag Curt in till ridhuset, tog till och med tid idag och det tog ca 35min och då tog jag en liten hopprunda också, men nu förtiden kan man ju trava hela första biten på vägen eftersom det är snö, sen när det har töat så måste man ju skritta där så då tar det väl kanske 15-20min längre.

Iaf så var Curt en riktig liten prins idag, han hoppade väldigt fint och bjöd otroligt bra till hindren samtidigt som han lyssnade väldigt bra på mig. (Film kommer kanske inom snar framtid)

Kul att avsluta med en riktigt lyckad träning, han åker ju trots allt till fastlandet i slutet av veckan... Mycket farväl detta år...





När Curts lektion var slut så tog jag bilen ut till Malena medans mamma red hem Curt.

Idag blev det en dressyrlektion för Malenas del. Hon var ganska hängig i handen och jobbade lite emot mig idag, i vanliga fall brukar hon vara så himla mjuk och fin i munnen. Men jag antar att hon har börjat sätta lite muskler på ställen som hon inte haft muskler på förr och då tar det ju emot lite, det är bara att jobba förbi det stadiet.

Men trots att hon hade lite svårt idag så skötte hon sig fint, och tydligen så såg hon väldigt fin ut iaf. ;) Det kan nog bli en fin liten speed häst den där. :)




Imorgon blir det förhoppningsvis lite bus med Alva och Sara, tror dock inte Sara vet om att jag och Alva tänker dra in henne till staden, hehe, men om hon nu inte kan ta sig in så skall iaf jag och Alvin leka lite, det var allt för länge sen sist! :)


Postat av: Sara

Vart ska Curt? Har ni fått honom såld?

2012-02-14 @ 09:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: