Tråkig Lördag

Knappt så jag vill lägga ner tid på att skriva om dagens ridning, kände mig väldigt oinspirerad och måste bara säga hur mycket jag längtar till när det är varmt och torrt så man kan trimma bommar och småhinder hemma. Då kan man ju alltid hitta på något mer eller mindre vettigt..

Började med att rida Otto som va alltmänt seg och oriden, vilat två dagar vilket resulterade att han bara lägger energi på helt fel saker.. Men han skötte sig bra, men kunde väl varit lite mer fokuserad på mig och mina önskemål kanske ;) I galoppen kom jag iaf till lite ridning och där jobbade vi på både förvänd galopp, byten och massa tempoväxlingar osv. Avslutade med att jobba honom i låg form och då var han riktigt fin. Gäller ju att variera formen, och att rida i lite lång och låg form stretchar ju överlinjen vilket är speciellt bra på Otto som faktiskt är lite hög och spänd.

Sen red jag Ebba som i början(speciellt i högervarvet) var jättejättefin och hur mjuk och lydig som helst. Jobbade jättebra i galoppen på en gång, men sen i vänstern vart det lite kaos och jag fick verkligen bita ihop och sitta och vänta ut henne vilket gav resultat tillslut. Tyvärr blev hon väldigt upptaggad på slutet och då vart hon inte riktigt lika fin och avslappnad. Kändes ändå bra, men snacka om att det är som att byta häst helt när man byter varv. Vänstervarvet, speciellt i galoppen, ligger hästlängder bakom högersidan. Tyvärr. Hon accepterar inte alls mina hjälper, särskilt inte handen, bra i vänstervarvet. Men planen är att hon skall kollas både i munnen och resten av kroppen. Måste bara ta mig råd först, men vi kör lite lägre krav tills det är uppkollat :)

I förmiddags tolkade vi även efter Svinto, jag fick den stora äran att värma honom vilket bjöd på många skratt. Han va helt vild, bockade och skuttade omkring som en dåre! Vinter och nyklippt ponny ;) Får se om vi kanske vågar sätta Kelly "framför pulkan" imorn! Vi tänkte iaf sätta på remmarna och prova gå lite och se vad hon säger, kan bli väldigt spännande!



Postat av: Annie

Är det Otto på bilden ?

2012-02-11 @ 20:47:09
URL: http://karroannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: