Trött tjej

MEN GLAD! Haft en mysig kväll hemma hos familjen Håkansson med middag och grejer, hääärligt!
Var först en superdupersnabbis på WRK's årsmöte, lämnade och hämtade pris, snodde en bulle sen drog vi haha.
Iaf så reds båda mina i ridhuset, va helt okej underlag så det drogs fram lite hinder oxå. Ebba var verkligen jättefin, låg bara och rullade på ett räcke och en oxer på volt och försökte få flyt. Vänstervarvet va lite knepigt, styrbarheten är lite väl låg i det varvet haha. Men många faktiskt väldigt fina trevliga språng och överlag en väldans positiv Ebba och därför en glad Sara! ;)

Sen Otto va jag lite mindre glad på, han va egentligen jättefin men betedde sig som en gris en vända och bockade nästan av mig.. Tyvärr hann jag inte hoppa honom så klokt utan hoppade bara 1m vilket är så jävla tråkigt på honom. Man kan väl säga att 100-110cm är en mellanhöjd för oss där det är lite för lågt för att det ska bli kul och han ska bjuda och anstränga sig, och för högt för att man bara ska kunna sitta och trimma över det.
Annars kändes han "som vanligt" väldigt fin och ibörjan när vi låg och trimmade lite på småhinder kändes han väldigt fin, han hoppade även väldigt väl när det blev högre men blev lite att han backade av eller frös över hindrena. Behöver komma iväg och hoppa i stort ridhus, utan att Ebba är med och stör.. ;)

 

Nu sitter jag och försöker bestäma mig hur jag ska göra ihelgen, vill jättegärna tävla båda hästarna men samtidigt vill jag prova och se ifall Otto beter sig bättre utan att Ebba är med någonstans i bakgrunden. Han är så jävla beroende av andra hästar, speciellt Ebba. Men vi ska prova och ha de i olika hagar och se om han lugnar sig lite, sist vi prova gick han bara rakt igenom tråden hela tiden. Den dagen vi fått laga staket fem gånger gav vi upp och lät dem vara tillsammans.. Så det blir veckans projekt, annars saker som  ska göras denna vecka är väl att jag ska försöka ta tag i att klippa Ebbas ben.. om jag orkar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: