Slut på ännu en vecka

Idag har bara Otto ridits, kände att det var bäst att skona Ebba ifrån mitt humör idag. Plus att hon behöver skos om, och då åker nog snösulor på. Har ju varit plusgradera idag och hon brukar ha lite halvsvårt att hålla sig på benen när hon inte har massa snöstyltor så ;)

Va iaf väldigt disiplinerad när jag red Otto idag, för en gångs skull. Jobbade till största delen av passet i galopp, men när gör man inte det egentligen? Hehe ;) Han fick jobba mycket skänkelvikningar och flytta för skänkeln överhuvudtaget. Lite förvänd galopp, byten och sen något så otroligt svårt och jobbigt som att rida en meter innanför spåret! Pisamt hur dålig balans min häst har asså! Han blev otroligt frustrerad för att han inte fick gå på spåret och blev verkligen helt besatt av att lyckas lura mig och hamna på spåret. Men nu är planen att vi ska köra hårt på det ett tag framöver, att inte rida på spåret utan en meter innanför ungefär. Han behöver verkligen träna upp sin balans och bli starkare där, något man oxå märker i galoppombytena där man verkligen måste ha full koll på allt för annars kan han inte byta. Vilket kan bli lite jobbigt på tävlingsbanan, man ska ju inte behöva samla ihop honom jättemycket och trixa och fixa för att han ska kunna byta. Har knappt märkt det förut, att han har så dålig balans. Va egentligen först i onsdags på dressyrlektionen när vi skulle trava av en bit innanför spåret jag märkte det, att han ramlar åt alla håll och kanter. Men det är ju "roligt", att man alltid hittar saker att ta tag i och förbättra! I övrigt var han superfin! :)


TRAMSSON:)

Nu ska jag göra kladdkaka, duscha och plugga matte och sen sovaaaa! Imorgon slutar jag redan vid elva och sen har jag en trevlig dötid till klockan två då min buss går som först så då har jag ingen aning om vad jag ska göra. TRÅÅÅÅÅKIGT!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: