Happy birthday

Dagen till ära(eller något haha) så va det sol och massa fint väder!

Passade på att rida ut en runda på Ebba eftersom hon faktiskt va fin och duktig igår :)
Eftersom att hennes träns och främst bettet blev helt sandigt och skitigt igår för någon slängde det på marken i ridhuset igår och vi har inget i vatten i stallet osv osv, så red jag henne på ett av Ottos bett och dessutom utan martingal, inte helt jättesmart kanske haha. Hon var väldigt pigg och stark, men ändå väldigt fin och trampade på väldigt fint i snön ;) Hon kunde tom göra rena galoppombyten vilket aldrig skett innan! Så förutom att hon va lite studsig, stark och drog upp huvudet såfort jag fick tag i henne så var hon väldigt fin och trevlig, roligt!
Sen så hade hon skärt sig massa på skarsnön(ett dumt jävla påhitt dedär), stackars lillan! Fast de va inte alls mycket egentligen men ändå mindre kul. Otto fick iaf vila, lite dumt om han skär upp sig massa såhär nu precis innan tävlingssäsongen börjar då han redan har mugg som håller på och ställer till som de är!

Imorgon ska nog båda gå i ridhuset, lite bommar och så tror jag. Onsdag är nog planen att Otto ska hoppträna tror jag och då får väl Ebba gå om jag hinner innan. 
Som det ser ut nu så blir det nog bara Otto som tävlar i helgen, kör på 120 och 125 om underlaget är bra :) 



NU bör jag typ plugga jättemycket, har lite catching up 2 do men lite kasst med motivation. Mitt sportlov kommer bestå av en hel dels matteräknande, eller försök till iaf! Hehe

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: