VillVillVillVill

Verkligen bara komma iväg och tävla med Castro nu. Han är jätte fin att rida på marken för tillfället, men eftersom det skall ligga en jävla massa snö på marken så finns det ju ingenstans jag kan testhoppa honom heller. Jag skulle ju kunna rida honom till ridhuset, men då måste jag ha mamma med mig hela tiden eftersom vi inte kommer så mycket framåt annars, speciellt inte förbi slakteriet....

Och när mamma har slutat så har lektionerna börjat i ridhuset så då kommer man ju inte in där, speciellt inte om man skall hoppa. ;)

Helst av allt vill jag hoppa honom i lilla ridhuset eftersom han brukar hålla sig på bra humör där inne, men där vet man aldrig hur underlaget är, det kan ibland vara helt okej, men oftast är det antingen alldeles för hårt eller så har de djupharvat så att det är både hårt och knäligt samt väldigt tungt, och det vill man ju inte precis hopp på!

Första tävlingen här på gotland är ju den 11 Februari, och det är ju ganska snart.

Frågan är om jag skall chansa och vara med på tävlingen utan att ha hoppat innan, vilket kanske inte är speciellt snällt mot Castro.

Men jag tror att jag kan få mamma att gå med mig i helgen till ridhuset kanske, måste dock se på underlaget hur det är först. Men ja annars så får väl gammelgubben hoppträna på framhoppningen. ;) hehe





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: