Ajaj.

Fick ett strängt sms av Sara förut att jag var tvungen att uppdatera mera. Så här kommer ett inlägg.

Har haft ganska fullt upp igår och idag.

Igår så red jag ut Castro till hans nya hem. (Kunde inte ta Larven eftersom vi bara har vinterdäck på den) (Larven=Vår hästbuss, ljusgrön och allmänt larvig)

Mamma var tvungen att gå med mig hela vägen också, eftersom jag varken hittar själv eller kan få min häst att gå framåt vid vissa tillfällen. Han tycker nog själv att han är en hopphäst av högsta kvalité så det är under hans värdighet att gå omkring på konstiga ställen. Så ungefär 70% av tiden ledde hon mig eftersom Castro tvärvägrade att gå framåt och ville hellre stå på bakbenen. ;)

Mest tveksamt var det när vi gick förbi slakteriet, det var inte populärt kan jag meddela er.

Men vi kom ut och Stina blev fruktansvärt glad över att se honom, det är ju trots allt pojkvännen. ;)



Sen har Kalle varit och ridit Curt idag. och för de pengarna bjöd jag mor min på thai mat. Mumma för töisen minsann. ;)

Mamma red Stina idag medans jag red Castro. Red på banan. Han betedde sig som en gris till en början men efter ett tag så gick han fint, utan att bråka.

På kvällen hoppade jag Curt för Ninna och han var en liten dröm. Den där ponnyn alltså <3



Egentligen var det meningen att vi skulle flytta ut Curt till landet idag också, men det fick flyttas till imorgon istället. Och sen är alla mina hästar lantisar. Det var sisådär 6 år sen sist jag inte stod i staden med ridhus på vintern, så vi får se hur jag klarar mig. ;)

Nej nu skall jag nog hoppa i säng. Jag måste trots allt ha massa krafter kvar tills imorgon då jag skall ta en tur på Curt på banan som ligger mitt emot en kohage. Och ja vad skall jag säga, jag tror vi inte ens kommer in på banan om jag skall vara helt ärlig.... Nästan så att man måste ha med sig kameran. haha

Postat av: Sara

bravo ronji!

2012-01-03 @ 01:59:05
URL: http://gotlandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: