Bloggsvar

Lina om Liten filmsnutt på Curt.:
Hoppar du på inspänningstyglar/gummisnodd???

Svar: Japp här hade jag en graman på honom. Hade först ridit ett dressyrpass på dressyrbanan bredvid och sen gick jag in på framhoppningsbanan och hoppade lite då det hade varit hopptävling på fm och hindren stod då framme, och då orkade jag inte plocka av den. Och sen har han ändå inga problem att hoppa med graman. :)

Om jag skall vara helt ärlig så brukar jag faktiskt ha graman på honom när jag hoppar istället för martingal. Men i vanliga fall brukar jag dock ta av den när jag hoppar lite högre för att han skall få mer "frihet".

Som man ser på filmen så är han inte precis "fastspänd" med gramanen och har huvudet mellan frambenen utan han har huvudet väldigt högt. Haha

Och sen har jag även satt den på sidorna och inte mellan frambenen så han dras inte neråt.

Men han är även den enda hästen jag har som jag använder graman på när jag hoppar, mina andra skulle jag aldrig ha det på eftersom de inte tillåter det. Allt beror ju på vilken häst man sitter på. :)

Men ja jag vet att det är många som är emot att man hoppar med inspänningar mm, men jag tycker att om man bara gör det på rätt sätt och kan behärska det så är det inte fel. :)

/Ronja :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: