Bloggsvar

Alma om Filmen på Obelix.:
Var tränade du? För vem? Ska du fortsätta med Obelix? Vad var det andra för unghäst du varit och ridit?



Sv:  Jag tränade för Gill Pettersson hemma hos henne i Traume, i ett ganska nybyggt och väldigt fint ridhus. :)

Hans ägare (Julia) har åkt upp till fastlandet och börjat plugga vidare till sjuksköterska, och eftersom hon inte riktigt vet hur mycket plugg det är/kommer att bli, så lämnade dom honom hemma. så istället för att låta honom vila helt så frågade dom mig om jag ville rida honom ca 3 ggr i veckan. Vilket man verkligen inte tackar nej till. :) Så ingen vet nog riktigt hur länge jag skall rida honom utan det beror ju som sagt på om Julia hinner ha honom medans hon pluggar. Så det kan väl vara allt från bara några veckor till kanske ganska lång tid. Men som sagt så är jag väldigt glad för denna chans och rider honom såklart så länge jag får. :)

Den andra unghästen var och 5 år och ganska grön även den. Hennes ägare hade ramlat av henne under en hoppträning förra veckan så att hon bröt tummen, så när jag var på lektion med Obelix så hade Gill rekomenderat att de skulle fråga mig om jag ville rida den några gånger medans hon var skadad. Så då åkte jag och provade den dagen efter och hon verkade ganska intresserad av att jag skulle rida, men hon har inte hört av sig ännu, så vi får se hur det blir med den, isåfall så skulle jag rida den ca 2 ggr i veckan tror jag. :) Men som sagt vi får se hur det blir med den.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: