Bloggsvar


sabina om Hemma!:
Jag tycker ni kan lägga ut filmer på era bästa respektive sämsta ritter och kommentera varför ni tycker si och så :D Hade varit väldigt underhållande att läsa om :D


Svar: "Tyvärr" så har jag inte lagt upp filmer på mina sämsta rundor eftersom jag knapt vågar visa mina bästa. ;) Hehe

Men jag kan ju iaf ta den sämsta och den bästa som jag har lagt upp på youtube. :)

Bästa

Egentligen så har jag nog ganska många som jag är ungefär lika nöjd med. Men jag tänkte lägga upp filmer från två stycken av dom.

Den första filmen är på hemmaplan, 1.30m. Jag kommer ihåg att på framhoppningen så kände jag inte ett enda avstånd och Castro anstrände sig inte ett dugg eftersom jag själv var så ofocuserad, så han kom knapt över oxern, var i både fram och bakbomen med alla fyra ben och använde inte ryggen ett dugg.

Så jag var inte speciellt taggad när jag kom in på banan. Men sen väl inte på banan så släppte allt, eller ja det mesta iaf, och Castro började hoppa mycket bättre, sen tjafsar jag lite för mycket med handen ibland och han hoppar dåligt på muren i grunden, men annars så tycker jag att det är en helt okej runda.

Jag vet inte vad det är med WRKs mur, men Castro har verkligen inte någon respekt för den, han lyfter itne riktigt på frambenen, och sen gör ju inte saken bättre att jag kastar iväg honom heller.

Sen är jag även väldigt stolt över honom eftersom han hoppade vattengraven utan att tveka ett dugg. :)






Sen den andra rundan som jag är helt okej nöjd med är min sista 1.40m på Castro. Men då är jag enbart nöjd med 1-6, de tre sista hindren är jag inte alls nöjd med.

Men om vi tar det hindren 1-6 så tycker jag att jag får ett väldigt bra flyt och kommer till en bra avsprångspunkt till alla hinder. Kastar inte iväg honom och då får han mycket bättre språng också.

Jag var dock fruktansvärt nervös eftersom Maria Sjögren (tävlat Castro upp till 1.50m med plac) och hennes mamma var på samma tävling och då tittade dom när jag red denna klass. Vilket var otroligt nervöst. Men som tur var så fick jag beröm efteråt iaf. ;)

Men om vi fortsätter med det jag tycker gjorde bra så tycker jag att jag håller en jämn galopp hela vägen, och visst tar jag i honom, men jag får honom inte att tappa galoppen iaf.

Jätte många hade stora problem med kombinationerna i denna klass, de räckte inte fram eftersom de var väldigt långa och oxrarna ut var ganska breda, så det var endel som hamnade på bakbomarna, men som tur var så tog Castro dom galant, i vanliga fall får han fruktansvärt kort i kombinationer så det är bara bra om de är lite längre. :) De passade oss perfekt helt enkelt.

Sen de tre sista hindrerna är ju bara ren katastrof. Himla tur att man har en sån duktig häst iaf. ;)

Och om jag skall vara helt ärlig så tror jag nog att Fredrik blev lite impad på Castro i denna klass (Hehe) inte många hästar som kan skritthoppa en trippelbarr på 1.40m utan större ansträngning. ;)











Sen till de sämsta rundorna nu då.

Här har vi ett prakt exemplar på riktigt dålig Ronja ridning. Håller Håller Håller Håller Håller Håller och där kom vi i botten på vartenda hinder!

Denna film är från 1.30m på Udden, den såkallade superhelgen.

Kommer för nära på som sagt vartenda hinder, mina händer är sågandes uppe vid mitt huvud, skänklarna används inte en sekund och sen kastar jag mig över vartenda litet hinder, vilket gör att även Castro kastar sig över, vilket leder till att han inte får tillfälle att använda sin rygg, vilket leder till väldigt fula språng. 

Bra förutsättningar man ger till sin häst ibland. ;)

Men men det är väl en himla tur att man sitter på den hästen man gör. han tollererar mer att jag håller för mycket än att jag gasar på och skenar runt.









Sen har vi en ganska gammal film från någon 1,30m på hemmaplan, tror det är den första 1.30m som vi fick helt okej resultat på, men ja det ser ju förjävligt ut.

Filmen är från 2010.

Här rider jag i ett mycket högre tempo än vad jag gör nu för tiden. Och ja han hoppar ju inte ett enda språng med ryggen om vi säger så. Ryggen ner och huvudet upp.

Vi kommer väl kanske inte helt fel på vart enda hinder, men eftersom jag släpper iväg honom till hindern så får han ingen chans att komma upp med ryggen.

Men jag tror att det här kan vara den första tävlingen som vi kom över en vattengrav på?? Så något positivt med tävlingen var det ju.

Om jag skall vara helt ärlig så trodde jag faktiskt att jag hade tagit bort den här filmen, men tydligen så var den fortfarande kvar. ;)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: