Dag 2- Det bästa/sämsta med min häst

Cortino

Bästa

-Om man har en dålig dag så gör han en alltid glad
-Bästa busponnyn som man kan göra det mesta med
-Perfekt i hoppning (förutom fegheten då)
-Kan (eller iaf kunde) de flesta rörelserna i dressyr
-Rör inte en hov när man klipper honom
-Anpassar sig till den som sitter på ryggen
-SNYGG
-Han är bäst helt enkelt

Sämsta

-Dryg när det gäller dressyr (tar 40min innan man kommer till bra ridning, men sen blir han hur fin som helst)
-Lite feg i hoppning
-Hoppar knapt 50cm med andra
-Korädd
-Måste ha dörr eller fronturlastning på transport
-Kan lätt få panik när han sitter fast
-Han är en liten tönt




Nors Stella Nova

Bästa

-Gör alltid sitt bästa så fort knopparna kommer i manen
-En riktig kämpe!
-Hälsar alltid lika glatt när man kommer
-Kan vara riktigt gosig när hon vill (dock inte ofta)
-Mest vinstrika hästen av mina (Både hoppning och dressyr)
-Lastar sig själv
-En riktig vinnare helt enkelt

Sämsta

-Feg i hoppning + alldeles för het
-Tycker att träning är fullkomligt överskattat
-Så fort man rör vid henne så hugger hon hej vilt x)
-Har varit överviktig större delen av sitt liv. ;)
-Får utslag över hela kroppen utav proteinrikt foder




Castro

Bästa

-Hoppar hus, finns inget hinder som är för högt
-Ger en otroligt bra självförtroende på hinder
-Innerst inne så är han genomsnäll
-Gör (nästan) alltid sitt bästa på tävling
-Fin i markarbetet
-Lastar sig själv
-Gnäggar alltid när man kommer
-Han gör en lycklig
-Billig i inköp

Sämsta

-Äter upp allt som han får tag på
-Tuggar sönder mina hjälmar,jackor,tröjor,skor,handskar,byxor, ja allt man har på sig
-Äter + sparkar sönder sina boxar
-Känslig i kroppen, får inte bli för kall, och absolut inte stelna till
-Kan inte ridas i grupp
-Känsliga hovar
-Alldeles för smart
-Förstår sig inte på hästspråket spec. bra
-Ibland är galopp en otroligt svår gångart
-Om man rider ut i skogen så står han på bakbenen, backar hemåt mm minst tre ggr
-Backar väldigt lätt ner i diken om något inte passar
-Man måste göra allt på hans vis annars blir han arg
-Ett helvete att mocka till
-Rädd för vatten
-Dyr i drift

Men alla hans sidor gör han väldigt speciell och unik, trots att de tar på ens tålamos så skulle jag ändå inte byta bort honom mot någon annan! :)




Dag 1- Presentera mig och min häst
Dag 2- Det bästa/sämsta med min häst

Dag 3- Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 4- Favoritbilderna på min häst
Dag 5 – Något annorlunda med min häst
Dag 6 - Det här shoppar jag helst i hästväg
Dag 7 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 – Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 – En ny tagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 – Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 – Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: