Du underbara människa!

Min prestation med Curt på dagens tävling vill jag bara stryka helt, jag red verkligen hur dåligt som helst, men i första klassen (Lb) så kunde han ställa upp på det men sen i andra (La) så blev han lack, la han fel på första hindret så att han rev, och han hatar verkligen att riva, men han hoppade 2an men sen i svängen till 3an så dog han helt och ville inte fram till hindret ens.

Men efter alla starter så fick han gå ett extra varv, eftersom han måste komma över sina ideer, och då var han felfri i grunden men rev sista hindret i omhoppningen, och om han gått likadant i första rundan som i andra så hade han vunnit, men ja ja, jag är ganska stolt över honom iaf. :)



Sen är jag faktiskt lite sur på Sara som ramlar av så att jag blir rädd. Satt på framridningen med Curt och kunde inte se i det hörnet som hon ramlade av i eftersom det var en vägg i vägen, men jag såg hur Råttan, och ja Sara nu måste jag faktiskt få kalla honom för det ;), sprang iväg medans Sara hängde helt på sidan, och sen försvann dom bakom väggen, och efter en liten stund så sprang Otto förbi utan Sara på ryggen.

Och sen springer massa människor in på banan och försöker jaga bort/få tag på Otto innan han springer mot hörnet där Sara ramlade av, och så hör jag hur dom pratar om att hon blivit sparkad. Så jag såg framför mig en Sara med helt söndersparkat huvud, massa skräckbilder fick jag framför mig.

Men som tur var så var det "bara" benet som blev träffat. Men pappa som såg allt sa att det var en himla tur att det var vaden han träffade och inte knät för då hade det nog varit helt paj eftersom han träffade ganska så väldigt hårt.

Jag var riktigt riktigt nära att brista ut i gråt när jag såg min älskade vän i enorm smärta, DU FÅR INTE SKRÄMMA MIG PÅ DETTA VIS SARA!!!!!!!



Sen när vi kom tillbaka till stallet igen så red jag en tur på Castro. Började att rida på ridbanan, och eftersom det var mörkt så var jag självklart tvungen att backa ner till ridbanan, men eftersom den var så fryst kunde jag inte rida där, så då tänkte jag att jag skulle ta en sväng på en åker istället, men då fick vi samma problem där, och på den vägen var det så halt så jag ville inte backa honom, eftersom han mer eller mindre kastar sig bakåt.

Men iaf så var jag tvungen att vänta på mamma och Stina så att de kunde hjälpa mig framåt. Men tillslut kom vi fram till åkern iaf.

Han var jätte fin i munnen och gick jätte bra i vänster galopp. Men sen i höger så blev han sur och började sparka, bocka och bråka ganska mycket, ja ungefär som Otto gjorde idag men kanske 10ggr snällare.

Men jag har börjat komma på hur jag skall rida honom i dessa situationer. Jag får absolut inte släppa yttertygeln, men jag måste fortfarande hålla honom ställd inåt och rund i hela sidan, sen rida i en väldigt kort galopp, men jag får absolut inte ha för mycket i handen och jag måste fortfarande använda mycket ben, speciellt ytter.

Och om jag gör detta så blir han tillslut riktigt fin och slutar bråka. :) Det känns bra när man hittar hur man skall rida. :)



Sen kom det en person som behandlar bla Helena Lundbäcks hästar och kollade igenom Castro, men det skriver jag lite senare om. :)

Och sen skall jag självklart svara på alla kommentarer. :) Fortsätt i samma takt med kommentarer nu! Verkligen jätte kul när ni kommenterar. :)

Postat av: sara

naaaaw va söt du är min lilla mupp <3 loveu

2012-01-21 @ 23:24:28
URL: http://gotlandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: