Effektiva Sara

Idag va jag faktiskt rätt effektiv och snabb i stallet, för första gången någonsin ungefär. Typ.
Känns lite halvt sorgligt att säga så när man har två hästar att rida och ta hand om haha, men jag va väl klar i stallet på mindre än två timmar så. Och är ju i vanliga fall rätt seg ;)

Började med att longera Ebba ute på gårdsplanen, är knappt någon snö där plus att vi har en bra lampa där. Dock va det ganska halt men hästarna är ju broddade så de funkade fint, jag halkade dock omkring där desto mer! Och Ebba sladdade omkring en del oxå, men de får hon faktiskt skylla sig själv när hon kutar runt som en dåre. Att hon aldrig lär sig! Sist vi va ute drog hon lixom på ändan och vart skitskraj. Glömt efter fem minuter då rusa runt lika fort igen. När hon halkat eller snubblat så blir hon väldigt spänd, och försöker springa ifrån det eller så stannar hon. Så hon va större delar av passet spänd och springig, men hon hade några ljusa stunder där tom bakbenen fick lite trevlig aktivitet! Sen va hon mycket positiv idag måste jag säga.

Efter det tänkte jag jobba Otto likadant men eftersom han tycker det är så skittråkigt att bli longerad fick det bli ett barbackapass istället! Första gången jag suttit på honom utan sadel faktiskt, han är väl inte direkt "barbacka-vänlig" på något sätt dendär, men idag gick det fint. Va grymt jobbigt för mina ben bara haha! Det är nog det bästa med att rida barbacka faktiskt, men tvingas rida enomt mycket med benen! Hästen kändes fin iallafall, ibörjan va han lite kort och trippig men efter en halvtimmes travandes släppte han efter ordentligt och vågade kliva på, mindre trevlig upplevelse eftersom han började använda sitt steg då och jag höll på att studsa av.. Men fin var han och jag bet ihop och klämde mig fast ;)



Imorgon slutar jag rätt tidigt, är hemma till tretiden ungefär så då tänkte jag försöka hinna rida ut på Ebba en sväng med Lillen och någon ponny, annars blir det ridhuset med båda mina hästar på kvällen. Tänkte köra lite studs och bommar, inte så mycket för tror båda ska hopptränas på Onsdag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: