Fight

Varit ute och gjort ett till försök att klippa Ebba. Gick väl sådär, högersidan är i princip klar. Bara halva benen kvar. Vänstersidan är det ett halvt bakben kvar och sen lite finputs i huvudet.
Idag tyckte hon verkligen inte om klippmaskinen, tog typ en timme att klippa högra sidan av huvudet och då klipper jag ju bara halva huvudet, fram till kindbenet eller vad man ska kalla det? Hon har stått och slängt sig hit o dit och sparkat o stegrat. Hade dock klippt ett drag på ganaschen så va ju tvungen att klippa färdigt. Med massa klappar och godis gick det, lite i taget! Sen råkade jag klippa för långt ned på vänster framben så då va jag tvungen att klippa hela.. Så nu står hon med tre halvklippta ben och ett helt.
Hon står och trampar och sparkar som en galning när man klipper benen så man måste hålla upp det, vilket jag upptäckte att det inte funkade särskilt bra på bakbenen. Höll på att få huvudet avsparkat ungefär ;)
Så ännu är hon inte färdig, men vi avslutade för dagen då hon va jättearg och försökte tränga in mig i väggen och mörda mig ungefär.. Mysig häst!
Släppte ut henne till hennes älskade Otto, hon stod ju inne halva söndagen och hela dagen igår eftersom hon tappat en sko men om jag ska kunna klippa färdigt henne är det nog bra om hon varit ute lite och gjort av med lite energi..
 
 



Postat av: Julia

Veckans blogg är nu avslutad :) Kolla in om du vann om inte så kommer det en ny inom kort fast på ett annorlunda sätt! Kram RSJulia

2012-01-03 @ 15:06:02
URL: http://rsjulia.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej tjejen, har en omgång av veckans blogg, fast med bild! Jätte enkelt att vara med, beskrivning finns i länken under. Visa din bästa hästbild du har :) anmäl dig: http://rsjulia.blogg.se/2012/january/veckans-blogg-v-2.html#comment

Lycka till!

2012-01-03 @ 17:36:25
URL: http://rsjulia.blogg.se/
Postat av: Annie

Vad har du för klippmaskin ? :)

2012-01-03 @ 17:49:48
URL: http://karroannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: