God morgon.

Igår var det inte mycket som hände i mitt liv inte.

Åkte ut till stallet ganska sent efter att ha suttit vid tven en hel del.

Tog först en tur på Castro på järnvägen. Kom hela vägen upp till järnvägen utan problem idag, men sen blev det lite tjafs, men inte alls mycket.

Red fram och tillbaka 3ggr och då galopp upp och trav hem. De första två galopperna bråkade han lite med att sparka och bli lite stark, men den sista galoppen var han helt underbar, inget tjafs och blev inte stark en sekund, tror nog jag börjar förstå lite hur jag skall rida den där hästen nu, tog mig bara 3 år.... Nu gäller det bara att få till den här ridningen på hoppbanan också. ;)




Sen fick det bli en tur på Curt och Stina, Stina som handhäst. Red på samma ställe som dagen innan och idag gick det lite lite bättre, Stina höll sig på sin plats för det mesta. ;) Men självklart så bet hon lite på Curt emellanåt och hon slukade även min hand vi ett tillfälle. Men annars så.

Denna gång provade jag en lite högre hastighet, Curt fick galoppera mesta dels av passet, medans Stina travade bredvid, men vid ett tillfällke så blev det galopp för båda, vilket gick väldigt bra fram tills det att Stina ville ligga först. Hehe Men jag hade läget under kontroll hela tiden. ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: