Grattis till min moder.

Som fyller år idag. :)

Idag har jag fått rida och fixa allt med hästarna själv.


Ridbanan var fryst idag så jag fick rida alla på järnvägen och på en äng, vilket hade lite olika resultat.

Först ut var Castro. Han var spänd som jag vet inte vad. Tvärnitade, stod på bakbenen, kastade sig helt om, backade hemåt, ja allt detta lyckades vi få med under vår korta ridtur.

Och då skrittade och travade vi enbart, kändes inte helt lockande att börja galoppera när han var så spänd. Fram tills nu så har jag enbart ridit på ridbanan med honom, och eftersom allt var helt nytt för honom ute så beter han sig som en liten tönt, 17 årig liten tönt. Haha

Men efter ett tag så slappnade han av lite så att jag kunde få honom att böja lite på nacken iaf. ;)



Sen red jag Stina på järnvägen också, och hon skötte sig som en liten prinsessa, väldigt fin var hon idag. :D



Curt däremot var en riktig liten pest idag, riktigt dryg var han. Det enda jag begärde av honom idag var att han skulle kunna galoppera i form, men det var tydligen omöjligt, tror jag galopperade i typ 1h i sträck och inte ens efter det gav han sig, han skulle minsann inte ta ner sitt huvud. Fy fan vad den ponnyn kan vara dryg ibland alltså.

Men vad skall man säga, jag älskar honom ändå fast han är aom han är. x)



Denna form är favoritformen enligt Curt. x)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: