Hästarna igår och idag.

Lördag

Curt: Han fick sig ett riktigt litet hårdpass igår, först ut i skogen, men då kändes han inte helt fräsch. Haltade endel i skritten och blev jätte kantig och studsig i höger galopp, men jag kände absolut ingenting i traven, vilket jag tyckte var otroligt konstig!

Så därför fick det bli en tur till ridhuset, vilket ligger en bit bort. Longerade honom lite först på en liten volt, och då såg jag ingenting i någon gångart, sen hoppade jag upp på honom och kunde inte heller känna något då, kanske att han var lite lite kantig i höger galoppen, men den brukar han vara lite sämre i. Mamma kunde inte se något.

När jag var klar i ridhuset så red jag hem honom igen och då kändes han lite staplig när jag red på hårt underlag.

Eller grejen är väl den att så fort han fick en snöstylta så blev han staplig.

Men sist han blev skodd så tog Roger för mycket på båda fram så att han var halt några dagar efter och varm i ena hoven ganska länge efteråt. Så jag vet inte om det fortfarande kan bero lite på det, och han blir ju bara staplig på hårt underlag när han har snöstyltor.

Men på Tisdag så kommer Ivan och skor honom och då skall han även få sulor på, så förhoppningsvis blir det bättre då. :)



Stina: Mamma red henne i skogen tillsammans med mig och Castro.




Castro: Som sagt fick han en tur i skogen, gick först hela tiden och han vägrade inte gå/stegrade inte en enda gång, stolt över min fina fux!




Idag


Curt: Vilade.


Stina:
Vilade


Castro:
Red dressyr på en äng, han var allmänt lat och seg i munnen, men blev tillslut ganska fin. Fast man blir ju lite trött när det rinner svett från en själv, medans Castro knapt är lite fuktig bakom öronen. Haha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: