Idag dagen. (Hästarna)

Först åkte jag och köpte mat till Castro på Granngården, ponnyridningspengarna fick stå för denna utgift. ;)

Sen skjutsade Bror min mig till stallet, men självklart glömde man ta ut fodret ur bilen, ibland är man bara för pantad.

Så därför fick jag be mamma komma till stallet med bilen och lämna maten.

Men lite bra var det för då kunde jag tvinga henne "rida" Stina, så fick jag en mindre häst att rida idag. ;)

Först red jag iaf Curt på banan, tänkte först bara rida dressyr och rida  igenom honom ganska ordentligt, men sen var han så fruktansvärt lat och jag orkade inte sitta där och banka fram honom. Så därför satt jag fram ett litet hinder, eller ja det var väl på 1m hela tiden, orkade inte sitta av och höja något efter hand så han fick hoppa lite högre med en gång.

Han lever ett otroligt hårt liv den där ponnyn skall ni veta. Hoppas med inspänning samt värms upp på 1m höjd. haha ;) Nej men ibland måste man ju få vara lite lat också.



Sen red jag en sväng på banan barbacka på den stora fuxen medans mamma hade lite "mammagympa" på Stina. (vilket innebär 2-3 steg i trav sen en 15min skrittpause på långa tyglar, man får ju inte överanstränga den lilla gravida tanten)

Jag och Castro trivs verkligen bäst barbacka, iaf när det gäller dressyr, hoppning deremot går inte så himla bra, hehe. Vilket jag fick känna på idag.

Och ja jag vet att jag sagt att jag inte ens skall prova att hoppa Castro förens Februari, men nu kunde jag inte hålla mig när Curts hinder fortfarande var framme. x)

Tro det eller ej men gammelmannen skötte sig faktiskt helt okej, inget bråk alls, han blev nog mest glad över att få hoppa igen. Nu skall ni veta att jag inte tog så många språng, utan kanske totalt 6st. Och vi stod inte på bakbenen, backade, hoppade rakt upp i luften, sparkade eller stod helt still och vägra gå framåt, utan vi klarade oss utan allt detta, dock blev han lite stark, men hallå det är ju faktiskt Castro vi talar om. ;)


Ibland är du bara bäst!

Sen nu på kvällen så har jag varit tvungen att gå in till mormor och tigga mat eftersom mina föräldrar vägrar fodra mig. De har helt plötsligt fått för sig att jag skall laga min egna mat, men hallå vem tror dom att jag är egentligen? Snart lär jag väl få gå ut och jaga min egna mat också. Tur att man har en mormor som bjuder på rå korv och nyponsoppa iaf. Haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: