Min bästa/sämsta runda - Sara och Ramazotti

Eftersom Sabina så hemskthemskthemskt gärna ville att vi skulle lägga upp våra bästa respektive sämsta rundor så tänkte jag göra det. Tänkte bara köra på Otto, för på ponnyerna har jag ungefär en miljon bra och dåliga rundor över åren så orkar inte. Och Ebba har ju bara tävlat två gånger så :)

Vår bästa runda tycker jag nog är vår 120 debut i Othem. Stor gräsbana, lite mer tekniskt byggd än de flesta andra klasser vi startat vilket passar oss båda bättre. Han va huuuur laddad och pigg som helst, och jag red väl rätt bra oxå. Fast omhoppningen red jag ju ungefär dubbelt så långa vägar än vad jag gjorde i grunden men whatever ;) Han ligger bra på alla distanser, blev lite trångt emellan trean och fyran där jag skulle varit aningens mer tillbaka själv. Men annars är det rätt bra tycker jag..




Vår sämsta runda, nu är det väl lite så att vi inte har haft några superdåliga rundor egentligen. Vi har ju bara tävlat runt 8-9 tävlingar och jag är väl egentligen rätt nöjd med alla om man får va så fräck. Resultatmässigt så är vår sämsta runda vår första tävling som var i Othem, i 1m klassen då jag ramlade av. Pga att jag va så jävla klantig egentligen, så det tycker jag inte riktigt räknas.
Men här är nog iaf den runda jag är mest missnöjd med.
Orytmiskt, för mycket av och på. Har honom inte alls framme för skänkeln, han går och trycker inåt överallt och det är bara allmänt kasst. Värst är hinder 3 - 5, där jag på trean och fyran sitter med handbromsen i och till femman slarvade jag med galoppombytet så de blev väl inte så jättebra. Både framhoppningen och framridningen va ju hemska här, jättedjupt och tungt vilket inte va helt optimalt.
Här va vi ju alltså ändå felfria och kvalade till 130cm. Lite kul ändå, visar ju verkligen att resultatet på pappret säger så himla lite om själva rundan. Har man en schysst häst som jag faktiskt har så kämpar de oftast mer för att va felfria när man rider dåligt..



Thoughts?
Och sen, massa tummar upp för er som tar er tid att komma med kommentarer, frågor och tips! Ni är Bäst! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: