Mindre kul

är det ju när man betalat in allt för att överhuvudtaget få tävla..
Inte nog med svindyra anmälningsavgifter, veterinärbesiktningar, uppstallning, boende, mat bensin och listan goes on and on.. Nej för att överhuvudtaget få tävla ska man årligen betala in föst medlemsavgift till sin klubb, och sedan på det licensen.
 
Det där med att tävlingarna skulle bli billigare när de tog bort prispengarna(för ponnyer) vet jag inte om de glömt bort eller? Priserna har ju bara höjts sen dess, och sen ska man nöja sig med rosett de gånger man blir placerad och ibland nått fult täcke eller hederspris. Är ju bara 25% som får pris i varje klass så tycker de borde kunna ha lite dyrare priser eller högre premier. Nu finns det ju såklart alltid undantag, bla så är ju alltid Ridsport Ponny Cup klasserna alltid gratis, men det är ju just för att priserna är så höga i vanliga fall. Tycker det är helt sinnes att tex en 120 klass ska kunna kosta uppemot 150-200kr? Cred till de klubbar som faktiskt bara tar 100kr för en klass oavsett om det är lokalt eller nationellt, mer ska det väl ändå inte behöva kosta? Tävlingarna bygger ju ändå mest på ideelt arbete, är väl bara domare,banbyggare och veterinärer som får betalt?
Annars är ju en idé att man ger rabatt till sina egna medlemmar, t.ex. en klass gratis/tävling eller fri veterinär. Man ställer ju ändå upp och jobbar flera gånger varje år i ur och skur och får egentligen ingenting tillbaka.
Är ju egentligen helt sinnesjukt hur mycket tid,kraft och framförallt pengar man lägger på att kanske sammanlagt tillbringa några timmar inne på tävlingsbanan per år.. För det är ju inte mycket tid man är just inne på banan och tävlar om man räknar ihop allt och jämför.


Bild från JDM 2011 där jag blev tvåa, fick nått prydnadsägg, presentkort och rosett. Allt sammanlagt för kanske 400kr. Själva tävlingen kostade för vår del i slutändan 600-700kr eftersom vi missade anmäla och fick efteranmäla osv..

Var bara tvungen att skriva om mig lite när jag insåg att alla pengar jag hade i princip försvann när jag betalat allt för jag ska få tävla, får vänta lite på mer pengar innan jag betalar lillens.
/Sara


Postat av: Ronja

När jag kom trea med Castro i DM så fick jag bara ett fult paraply. Kul pris verkligen! Haha

2012-01-02 @ 21:35:39
URL: http://ronjahakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: