Mitt tävlingsår 2011, del 2

Här kommer fortsättningen på min summering av året.. Från juni till december. Här började det gå åt helvete kan man säga, vet inte vad jag som hände men helt plötsligt kunde jag inte rida alls. Ni får ursäkta om jag skrivit "med lite dålig attityd" men jag blir så himla irriterad på mig själv för jag presterat så himla kasst denna halva av året. Otto har väl varit hyfsat på, men dom andra tre har det ju varit skamligt dåligt hur jag ridit..

Juni
Hästarna hade lite hoppvila mellan tävlingen på Silikaten i Maj till första veckan i juni när vi åkte till Skogslotten i Norrköping på den sk Majpokalen. Som alltså låg i juni detta år.. Tävlingshelgen började ju ungefär så dåligt det bara gick, Samona va hur sulöm som helst så blev ingen start på fredagen. Som tur var kom det en superb hovslagare och slog på henne ett par sulor så sen gick hon jättefint på fötterna. Kelly startade iaf MsvB på fredagen med ett stopp. Annars va rundan helt okej, jag som släppte och får ta på mig stoppet.
Lördag, kände lite på Samona på morgonen och bestämde att hon va startbar. Började med LA där hon inte lyssnade alls, hade väl 20fel typ. Inte alls okej. Sen MsvB där vi hade tre ner, räknar man bort de vi rev va det nog vår bästa MsvB ungefär. Kelly fick gå MsvA och va egentligen superfin. Felfria fram till femman där jag totalbangade och i princip bad henne att stanna, sen rev vi. Sen stopp på sista kombinationen, gjorde likadant på stoppet innan. Dumt! Söndag starta båda MsvB och det gick åt helvete. = Mindre bra helg och åkte hem med självförtroendet i botten.

Åkte ändå, mot mitt bättre vetande, till Vetlanda på midsommar. Vet inte varför för jag ville egentligen inte alls. helt fel inställning och helgen kan vi ju bara dra ett stort streck över i mitt minne. Hästarna, speciellt Samona, va egentligen GRYMT fina. Men jag red inte överhuvudtaget. Samona har nog aldrig hoppat så väl.. Startade bara fredag lördag sen åkte vi hem. Självförtroende - 10000000 ungefär.

I Juni fick jag även hem Otto och vi började bekanta oss.

Juli
Tävlingsdebut på Otto, ett ned i 90cm och sen hoppade han mig ur sadeln och bockade av mig i 1m. Kunde gått bättre ;) Dagen efter gick Samona två klasser där vi fick en vinst i första och sen blev det kaos i andra och vi krascha, ramlade av och sen minns jag faktiskt inte så mycket av det. Landade på en bom rätt illa så alla trodde typ jag brutit båda benen haha.. Kunde väl inte gå på ungefär en vecka men annars så va det ingen fara. Har dock fortfarande ett halvår senare jävligt ont i framsidan på benen.

Sen åkte vi på superhelgen i Kalmar, vad jag nu skulle dit och göra. Här hade jag verkligen tappat all min ridning, framhoppningarna gick super men när jag kom in på banan så tappade jag bort mig totalt. Utesluten i 3/7 klasser. Sämsta tävlingen någonsin med mina ponnyer.

Augusti
Va ute och tävlingsdebuterade Calle i 90cm. Han snubblade runt där med två ner i första försöket sen felfria i andra. Annars skötte han sig! Otto va felfri i båda klasserna, 1m och 110. Placerad i första klassen.
Nästa tävling var i Havdhem där Calle va felfri i 1m, Otto ett ner i 110cm och sen i GM, lagklass 110cm va vi felfria. Tävlade även Kelly i lag, LB och va felfria. Blev vår sista tävling tillsammans då hon veckan efter bara gick på bakbenen, skulle egentligen åkt till Gamleby med henne men strök henne. Samona fick åka och hade två ned i derbyklassen LA och ett skitstopp i MsvB. Hon har nog aldrig någonsin varit så schyst som i den klassen..

September
Tävling i Wisby där Samona gick LA ackumulator där vi såklart rev jokern, sen MsvB gick rent ut sagt skit. i LAn kändes de super och jag red helt rätt. I MsvB va det verkligen som ett helt annat ekipage och då blev bara massa av och på. Dagen efter gick Calle 1m, två ner tror jag. Otto va placerad i 1m och ett ned i 110cm.

Distriktsmästerskapet gick på Puser, där va Otto superspänd så va inte världens bästa rundor. Dock va vi felfria rakt igenom och fick silver i junior DM! Samona tappade skor åt alla håll och kanter, men annars va hon typ jättefin. Fick tyvärr hela 4 tidsfel i tredje rundan vilket satte stopp för någon placering. Mina första tidsfel på henne, tror ALDRIG vi fått det förut och då har jag tagit god tid på mig vid stopp osv.

Efter det gick Samona nån laghoppning i LB där vi inte gjorde några superrundor men laget vann, samma på KM där vi rev ett. Otto gick oxå KM där han faktiskt lyckades vinna! Och red träningsrunda på 120cm där han va lite dampig. Och Ebba tävlingsdebuterade, dock gick det inte jättebra men kul att komma igång!

Oktober
Samona fick tävla i Kalmar, behöver jag ens säga hur dåligt det gick?
Ebba tävlade igen men det gick ganska dåligt igen haha. Eller beror väl på hur man ser det ;) Otto va placerad i 110cm och vann debuten i 120cm på årets sista utetävling.
Första inomhustävlingen, Otto va placerad i 110cm och felfri i 120cm. Kvalade till 130! Samona gick en fin LB runda och sen i LA flippa vi lite.

November
Årets sista tävling! Otto va placerad i bägge sina starter(110/120) Samona gick det.. gissa..skit med. Sista tävlingen på ponny, och jag kände mig så jävla klar där just då iaf. Hehe..

December
Ebba gick en klubbtävling med en rivning. Skötte sig helt okej :) Hanna började tävla Kelly på klubbnivå, 60cm felfritt och va placerade.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: