Nioende Januari 2012

Hur många är de som fyller år idag egentligen?
Har inget speciellt att skriva om idag, har kännt mej lite halvkrass så har mest degat haha.
Dock ridit båda pållehästarna..
Otto fick en mysrunda i skogen medans Ebba fick jobbas rätt ordentligt. Hon va väldigt pigg så det va en hel del skuttandes och sprattlandes idag. Hon blir så laddad i galoppen så de går inte riktigt att få igenom henne klokt där, hennes galopp är verkligen hemsk när hon är spänd vilket hon såklart blir när hon ligger på och vill springa och man håller i lite. Så då studsar hon mest omkring och fular sig, sparkar och bockar. Och såfort någon(Lillen) kommer ridandes bakom eller rider om så spänner hon upp sig. Men på slutet galopperade hon faktiskt rätt fint i avslappnad galopp så då passade jag på att sluta. Jobbade mycket övergångar emellan skritt och trav i början och fortsatte lite på samma linje som igår med att jobba henne lite utåtställd. Sen skulle jag galoppera över en jätteliten stock, mer som en gren typ haha. Syns knappt. Och då laddade  hon på till 1000 och började sparka när jag höll i och sen hoppade hon jättehögt över haha!
Ska nog försöka komma iväg till ridhus imorgon och låta henne hoppa lite studs och grejer men får se hur vi gör.



Nu ska jag gå ut och ta in hästarna och fixa lite. Får se om jag skriver något mer ikväll, är ju första skoldagen imorgon och har lite saker att fixa. Som att hitta alla skolböcker, duscha och lite sådant. ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: