Ramazotti

Fick en kommentar för några veckor som jag tänke göra ett inlägg om.

Hur hittade du Otto? 

Första gången jag fick höra om Otto va på en tävling när jag jobbade i domartornet någon gång i April när Hillevi va domare. Hon berättade då om en häst Louise(tävlingskompis) hade hemma som skulle säljas rätt billigt eftersom han var lite stökig osådär. Som kanske kunde va något för mig. Det jag kommer ihåg va att han va lite till åren, gått 140 hoppning och kastade väl i princip av allt och alla. Vet inte riktigt hur jag kunde få ihop allt till det men aja. Tyckte inte det lät särskilt intressant då iallafall, hade ju mina ponnyer lixom.

En eller två månader senare fick vi iallafall höra att Hillevi köpt hästen och fick veta lite mer om honom och att hon tyckte jag skulle komma och prova honom. Jag tände väl inte direkt till på idéen då heller utan de va först när en kompis som jobbade där och sett hästen tjatade på mig att jag borde prova honom, efter det såg vi faktiskt lite av honom i början av en träning när jag hoppat i gruppen innan, och tyckte han såg rätt fin ut. Då pratade pappa med Hillevi och jag fick komma och provrida, första gången red vi ut och jag tyckte han va mest stel och lat. Vi fick hoppa lite nedfallna träd och efter det taggade han till lite och blev mer "ridbar". Nån vecka efter det fick jag komma och provhoppa honom på ridbana. Då va han faktiskt rätt pigg och även om jag hade lite svårt att hitta flyt i hoppningen så tyckte jag ändå han var trevlig och absolut inte het vilket ungefär va det enda kravet jag hade på en storhäst, den fick inte va het eller stark och dra mot hindrena..

Sen åkte vi till Vetlanda och tävlade med ponnyerna på midsommarhelgen, och veckan efter fick jag hem honom. Då hade jag alltså honom på prov från slutet av juni till i september när vi köpte honom!


Postat av: Anonym

Vad hade han gjort innan du köpte honom?

2012-01-20 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: