Resultat

Var ju alltså på klubbtävling idag, började med att jag försov mig lite drygt en och en halvtimme så vi kom iväg väldigt sent. Så då fick Ebba gå 90cm istället(för 80cm). Ebba och Otto har varit riktiga jävla pain in the asses idag haha. Är verkligen inte bra att ha med de samtidigt.. Otto va annars sjukt fin egentligen och väldigt pigg, vilket såklart resulterade i att det rann över lite och han fnattade..

Ebba Brahe
90cm bed två faser A:0/A:0

Hon bockade och sparkade bakut, stegrade och slängde sig åt alla håll och kanter inne på framhoppning. Kan ju säga att det gick livat till inne på framhoppningen, hon va inget bra inflytande på de andra hästarna haha. Va värsta rodeon där inne.. Tillslut lugnade hon sig och vi kunde börja hoppa.
Inne på banan va hon ganska pigg och gick och tjafsade emot handen ganska mycket så de blev väl inte särskilt rytmiskt och fint. Men gud va fin hon va ändå! Alla andra tävlingar vi varit på har hon ju verkligen bara blivit helt blockad på, men idag va hon hur med som helst. Fick en rivning för jag hann inte riktigt bli klar och höll kvar henne, men annars skötte hon sig riktigt bra! Nu är det bara jag som ska lära mig rida henne.. Känns jättekul iaf!
4fel



Ramazotti
110cm bed två faser A:0/A:0

Ungefär det första han gjorde när jag kommit upp var att börja bocka omkring, kuuuul. Sen fortsatte väl resten av värmningen så, han landade tex. nästan på en såndär stor rull grej som man drar efter traktor, vilket va ganska äckligt. På framhoppningen kastade han av mig och bråkade massa. In på banan, han va jättejättefin tills jag skulle rida förbi dörren och då började han bråka så jag nästan ramla av haha.. Men jag lyckades hålla mig kvar och förutom att det blev en volt va vi felfria.
4fel+3tidsfel = 7fel



120cm bed två faser A:0/A:0
Här skötte han sig rätt bra på framhoppningen. Inne på banan rev vi ettan för jag red urdålig väg, pinsamt. Och sen blev jag dragandes i innertygeln i svängen till tvåan vilket ledde till att han blev sur och började studsa, så då skulle jag lägga en volt och han blir skitarg och sparkar så jag är påväg av men håller mig fast i förbygeln, och då drar han vilket slutar i att jag tippar av framför honom, vilket va ganska odramatiskt och smärtfritt förutom att han sprang över mig och lyckades trampa/sparka mig på benet så jag dog lite..
Ute..

Så det va väl ingen superduperdag, även om hästarna kändes fina båda två! Synd att Otto ska va ett sånt ass bara... Vi har iaf bestämt att det inte blir något Vetlanda i februari då Otto är ett lite för osäkert kort för att betala massa pengar och så kanske han gör likadant där.  

Just nu ligger jag nerbäddad i sängen och njuter av att slippa fixa stallet haha. Alltid något positivt med allt, eller? Fast jag hade nog hellre fixat stallet själv om jag ens kunde stödja lite på benet. Att ta sig upp för en isig trappa va ju mindre kul lixom..

Någon som vill se filmerna från idag ?

Postat av: Annie

Ja !

2012-01-21 @ 20:55:37
URL: http://karroannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: