Första dagen 2012

Hoppas ni hade en bra nyår, de hade iaf jag! :)

Tänkte bara skriva hästarnas aktivering igår och idag lite snabbt.
Igår åkte vi till ridhuset så fick de löshoppas lite och springa av sig. Båda mina hästar skötte sig jättebra. Ebba blev ganska snabbt trött så hon fick hoppa lite färre språng och så lägre förstås. Hoppade väl tre språng på 110cm och de va ju ändå tre bra språng så då nöjde vi oss. Det jag faktiskt blev lite imponerad av att se va att hon kunde gå på samma avstånd som Calle och Otto utan att det blev de minsta långt. Sen är hon ju faktiskt rätt modig och klipper av på allting. Henne ska vi nog absolut löshoppa lite då och då, är nog nyttigt för henne.
 
Otto tyckte det va superkul, dock blev han ganska okoncentrerad och han är ju lite småkaxig och nochalant så han kom ju fel på krysset hela tiden ungefär. Gjorde något jätteskumt och hoppade i princip oxer på ca 140cm stillastående.. Och sen joggade han bara vidare efter haha. Han fick hoppa ca 150cm och det gjorde han ju bara bättre och bättre för varje språng, riktigt kul att se honom faktiskt ta i lite och vika in frambenen för en gångs skull ;)



Sen idag har jag bara ridit Ebba, som lyckades trampa av sig en baksko. Såklart. Blir galen på dedär.. Henne red jag i änget tillsammans med Ronja som red Calle. Jobbade igenom henne ganska ordentligt i hennes svåra galopp och tillslut släppte det riktigt fint. Då vart hon trött och då blev den vanligtvis bättre galoppen sämre. Är ju alltid lika frustrerande när gamla problem kommer tillbaka, sånt man redan jobbat igenom. Men när man får massa oplanerade vilor hit och dit och det aldrig blir någon klok ridning backar man ju ungefär 150steg i utvecklingen.. Men på det stora hela så var hon ändå fin idag och jag är nöjd med henne.
Otto skulle ju egentligen ridits idag men jag mår inte alls bra och sen va jag tvungen att hjälpa till eftersom Emma och Calle åkte idag vid tre, sen är det ju mörkt. Otto rider man ju inte gärna i mörker då han är otroligt mörkrädd ;)

Skriver mer senare ikväll!:)
/Sara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: