Hejhejhejhallå

Fyyyyy vilket väder, uschusch! För er som inte bor på Gotland så är det iaf världens snöstorm här och har varit så sen iaf lunchtid idag. Åskade och blixtrade dessutom i eftermiddags samtidigt som det haglade, första gången jag sett det faktiskt!

Mina hästar fick vila idag, kom inte hem förens typ sextiden trots att jag slutade redan vid elva. Dock hade jag nog inte kunnat rida ändå, att rida ut ensam i skogen när ingen är hemma på nån av mina dummisar är ett självmordsuppdrag jag inte vill ta på mig haha.. De har vilat tre dagar nu, så imorgon får jag hoppas vi kan åka till ridhus och rida igenom dom.. Kommer ju behövas! Hatar att låta hästarna vila, då är ju de senaste ridpassens jobb iprincip bortkastade och så får man en knäpp häst att rida. Men men.. Ebba skulle ju vila Onsdag, Otto va svullen i benet. Torsdag hann jag inte efter skolan, och idag ja. Storm + att jag kom hem sent. Inte lätt när det är svårt! Man skulle ju haft ett ridhus alltså..

Dock har jag faktiskt ridit idag ändå, nämligen Ronjas lille Curt! Red precis när det började blåsa ordentligt, dock innan det började hagla och storma rejält. Red inte så hårt, men han va väl fin haha! Jag och Curt har en deal att han får gå i sin egen lilla form när jag rider, vilket innebär huvudet uppe i skyn ungefär! Jag försökte dock få något klokt med ridturen och sitstränade lite!


Finaste:)

Filmen igår va förresten awesome! Mysig dag med min Ronjis♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: